Lucrările la Transalpina de Apuseni, abandonate. Preţul materialelor de construcţie a explodat: "La fier beton a crescut cu 80%"
Unul dintre cele mai importante proiecte din Transilvania pare abandonat. Vorbim despre Transalpina de Apuseni, aşa cum a fost denumit drumul care va lega Munţii Apuseni de autostradă, la Aiud. Lucrările au fost sistate pentru că preţul materialelor de construcţie a explodat. Până când preţurile nu vor scădea, satele pitoreşti din zona Apusenilor vor rămâne uitate de lume.
De Dorin Gâldău la 29.08.2021, 09:06Transalpina de Apuseni a fost modernizată, dar nu complet. 12 km de asfalt au fost turnaţi, iar odată cu creşterea explozivă a preţurilor, lucrările au încetat, iar firma care se ocupa de lucrari a tras utilajele pe dreapta.
Petruț Bujor - primar comuna Ponor: Nu mai vedem utilaje pe drumuri de o lună de zile s-au blocat toate lucrările, mai lucrează doar în vreo două puncte...
Muncitorii aşteaptă ordonanţa de guvern privind reglarea preţurilor
Totuşi, turiştii continuă să vină în zonă, chiar dacă şoseaua e în lucru. Materialele au ajuns să coste aproape dublu, aşa că utilajele au fost trase pe dreapta, iar proiectele... abandonate.
- Un funcţionar public a fost condamnat la închisoare, după ce a luat mită pentru deszăpezire preferenţială pe...
- Transalpina de Apuseni, cea mai mare investiţie într-un drum judeţean românesc: 40 de milioane de euro
- Gropile din asfalt, adevăraţii vestitori ai primăverii la Rânca. Cum se conduce printre cratere pe Drumul...
Vasile Raica - primar comuna Râmeț: Suntem afectaţi pe două părţi: şi pe Drumul Judeţean, care ne străbate comuna în două şi cu cele 3 drumuri comunale.
Marius Hategan - vicepresedinte CJ Alba: Suntem în 2 luni de întârziere. La fier beton a crescut undeva la 80%, la bitum undeva la 40% şi cimentul undeva la 50-60%.
Autorităţile şi muncitorii stau acum cu mâinile în sân şi aşteaptă ordonanţa de guvern privind reglarea preţurilor, pentru a putea reîncepe lucrările.