Metroul din Cluj-Napoca bate pasul pe loc. Finanțarea prin PNRR a fost oprită, pe șantier sunt trei utilaje și un singur muncitor
Metroul din Cluj-Napoca riscă să rămână doar pe hârtie. Finanţarea prin PNRR a fost oprită - Ministrul Transporturilor spune că un funcţionar public a uitat să încarce în registrul european nişte indicatori. Primarul Clujului susţine că lucrările vor continua.
De Alex Prunean la 23.08.2024, 22:41- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
În plină campanie electorală pentru alegerile locale, Emil Boc, Nicolae Ciucă şi Sorin Grindeanu dădeau semnalul începerii lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca. După trei luni, Comisia Europeană anunţă că va penaliza nişte erori depistate la procedura de licitaţie - a oprit finanţarea de 300 de milioane de euro prin PNRR.
Conform contractului de finanţare, primele 9 staţii, incluse în PNRR, ar trebui să fie gata până în iulie 2026, adică în mai puțin de doi ani. Dar în viitoarea stație Țara Moților din Florești, singurul loc în care au început lucrările, nu s-a întâmplat nimic în ultimele trei luni. Pe șantier avem trei utilaje și un singur muncitor.
Lucrările la metroul din Cluj-Napoca bat pasul pe loc
Jumătate din lucrări trebuiau finalizate până la sfârşitul anului, dar singurul muncitor de pe şantier se relaxa astăzi în cabina unei basculante. Localnicii aproape şi-au luat gândul de la metrou.
Ministrul Transporturilor susţine, însă, că finanţarea metroului de la Cluj-Napoca nu este în pericol - va fi asigurată prin Programul Operațional de Transport. Viceprimarul metropolei spune altceva. Tunelurile vor fi construite cu bani din PNRR.
"Licitaţia este în conformitate cu reglementările statului român. În această toamnă trebuie să vină cele două cârtiţe. Durează două luni şi jumătate, trei luni, asamablarea acestor cârtiţe, după care o să le vedem la lucru", a explicat Dan Tarcea, viceprimarul din Cluj. "Acelea au fost proiectele trecute prin PNRR. Le-au trecut după mintea lor", a declarat premierul Marcel Ciolacu.
Metroul de la Cluj-Napoca costă două miliarde de euro, iar primarul şi ministrul Transporturilor erau siguri, anul trecut, că va fi un succes.
Magistrala metroului de la Cluj-Napoca este proiectată să aibă 21 de kilometri, 19 statii şi să transporte 2.000 pasageri pe oră.