Astăzi se dă startul lucrărilor pentru metroul din Cluj, dar nici urmă de cârtiţă. Utilajul de forat nici măcar nu a ajuns în Europa
Astăzi se dă startul lucrărilor pentru metroul din Cluj-Napoca. La mai bine de un an de la semnarea contractului cu constructorul turc, în mai puţin de o oră va avea loc "ceremonia" pentru prima lopată la metroul din capitala Ardealului. În schimb, însă, utilajul principal pentru începerea lucrărilor nu a ajuns încă nici în Europa.
Începând de astăzi se va lucra la metroul din Cluj, la mai bine de un an de la semnarea contractului cu constructorul turc. Recent a fost emisă autorizaţia de construcţie, iar astăzi vor începe în mod oficial lucrările. Cum, nimeni nu ştie încă pentru că uriaşa cârtiţă care ar trebui să foreze tunelurile nu a ajuns în Europa şi va mai dura câteva luni până când va fi asamblată.
Valoarea totală a contractului de finanţare este de 13 miliarde de lei şi primele nouă staţii ar trebui să fie gata în 2026. Unii sunt optimişti, alţii pesimişti că se va întâmpla acest lucru. Recent, chiar ministrul Investiţiilor Europene a declarat că metroul din Cluj este cel mai întârziat proiect finanţat prin PNRR.
În total, linia din Cluj va avea 21 de kilometri, 19 staţii şi un depou. În anul 2031, când va fi pus integral în funcţiune, va avea 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puţin cu 29.000 de maşini în oraş încă din primul moment de funcţionare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰