Moment "istoric" pentru "Golden Gate-ul" românesc. Când ar putea fi gata podul peste Dunăre de la Brăila
Moment "istoric": construcţia podului care leagă Brăila de Tulcea, aşa numitul Golden Gate de România, a intrat în linie dreaptă: se toarnă asflatul, iar la jumătatea anului ar putea fi deschis circulaţiei. Şi asta după ce oficialii statului și reprezentanţii firmei de constucţie s-au acuzat reciproc de neseriozitate, s-au dat în judecată și încă se mai plimbă în tribunale.
De Adrian Obreja la 23.03.2023, 19:55Construcţia mult aşteptatului pod peste Dunăre avansează, iar pe şantier se lucrează pe mai multe fronturi în paralel. "Unul dintre cele mai importante momente în ceea ce priveşte construcţia podului peste Dunăre de la Brăila... Iată că a sosit! În acest moment se toarnă primul strat de asfalt pe pod. S-au turnat deja aproximativ 20 de metri şi operaţiunea continuă de acum încolo", arată Adrian Obreja, reporter Observator.
Primul strat de asfalt pe "Golden Gate-ul" românesc
Munca inginerilor de pe şantier nu este însă uşoară. Ei trebuie să se asigure constant că temperatura bitumului este potrivită pentru ca lucrarea să fie impecabilă. "Dă senzația că fierbe aici. Pentru a nu se lipi granulele de asfalt, de placa vibrantă, se folosește apă", spun muncitorii.
"Acest strat de hidroizolaţie de culoare roşie, pe care îl vedeţi, se topeşte efectiv în contact cu asfaltul, care are aproximativ 150 de grade. Astfel se face o priză între asfalt şi metalul din care este construit podul", a explicat Adrian Obreja, reporter Observator.
- "Golden Gate", în variantă românească: Circulația pe podul peste Dunăre de la Brăila se mai lasă așteptată....
- Construcţia podului peste Dunăre, mutată de pe şantier în instanţă: 12 procese sunt deschise după ce...
- Când vor circula primele mașini mici pe Podul de la Brăila, supranumit "Golden Gate". Promisiunea constructorului
"Este o asfaltare obișnuită. Pe o izolație un pic mai specială. Relativ o premieră. Până diseară o sa ajungem în capătul podului. Mâine calea asta va avea asfalt complet de la cap la cap", spune Ovidiu Cătănoiu, inginer. "Imediat ce se finalizează asfaltarea vom intra să punem parapetele de siguranță. Cele de banda mediană. Stâlpii de iluminat, marcaj. Foarte probabil vom avea şi un iluminat arhitectural pe cablurile principale, vom vedea sub ce formă şi ce culoare va avea", adaugă Viorel Eșanu, inginer.
Când se va putea circula pe podul peste Dunăre
Un moment important mai ales că vine după o serie de controverse şi întârzieri. Statul și constructorul au dat termene peste termene până acum. Inițial trebuia să se circule pe pod la finalul anului trecut, dar atunci nu erau gata drumurile de legătură. Acum măcar se lucrează la ele. Între timp, statul a pierdut un proces în instanță, dar mai sunt alte 20 dosare pe rol. Compania de drumuri spune că, cel mai devreme, podul va fi deschis la jumătatea anului. Parţial
"Mai au multe lucruri de făcut, inclusiv drumurile de acces la pod, care sunt în momentul ăsta la un stadiu de aproximativ 55%. Să nu uităm, lucrările sunt în întârziere, mult în întârziere. Realistic vorbind, mai devreme de jumătatea anului nu putem vorbi de o deschidere măcar parţială a podului", a declarat Alin Șerbănescu, CNAIR.
Supranumit Golden Gate de România, podul care va face legătura între Brăila şi Tulcea va avea 4 benzi de circulaţie şi 2 pentru trafic pietonal. Va fi al treilea pod hobanat din Europa şi cea mai înaltă construcţie din România, cele două turnuri au 192 metri înălţime.