Podul "Golden Gate" de la Brăila, pe cale de a fi deschis. Operaţiunea, o provocare chiar şi pentru constructorii japonezi
Viitoarea cale de rulare a podului peste Dunăre de la Brăila este aproape gata. Azi a fost ridicat și montat ultimul segment care va susţine şoseaua cu două benzi pe sens. A fost o operațiune care a necesitat o precizie milimetrică, cu sute de muncitori și ingineri. Podul e gata în proporţie de 65%, însă drumurile de acces pentru traficul de mare tonaj nu vor fi terminate la timp.
De Adrian Obreja la 28.06.2022, 20:18Adrian Obreja, reporter Observator: 86 de piese de tablier, fiecare cântărind aproximativ 250 de tone.
Două ore şi jumătate a durat operaţiunea care a desăvârşit "silueta" celei mai mari investiţii în infrastructură de la Revoluţie încoace.
Viorel Eşanu, reprezentant constructor: Astăzi avem una dintre poate cele mai importante etape ale acestui proiect, finalizarea ridicării ultimului segment de tablier. Cu siguranţă am depăşit 65-68%.
Un sistem special a ridicat piesa uriaşă centimetru cu centimetru. Muncitorii au fixat-o mai apoi, cu ajutorul unor prinderi provizorii. Următoarea etapă presupune alinierea geometriei podului, aducerea sa pe poziţia finală.
- Coşmar Residence: Au dat 200.000-250.000 de euro pentru o casă într-un cartier ce se voia a fi de lux. Condiţii...
- Podul din Suceava pe care zeci de oameni își riscă viața zilnic: "Mai faci o cruce, cu Dumnezeu înainte"
- Povestea podului prăbuşit din Neamţ s-ar putea repeta în Bucureşti, cu podul Barasab. Stă fără recepţie de...
Adrian Obreja, reporter Observator: Toate cele 86 de blocuri metalice vor fi sudate între ele. Operațiunea va dura aproximativ o lună și jumătate. Iar din septembrie va fi turnat primul strat de asfalt.
Podul de la Brăila, al treilea ca deschidere din Europa
Cel mai lung pod hobanat din România şi al treilea ca deschidere din Europa este construit de o asociere de firme italiano-româno-japoneze. Până şi pentru specialiştii din ţara soarelui-răsare, obişnuiţi cu proiecte grandioase, podul de la Brăila a fost o muncă titanică.
Reporter: E o lucrare de anvergură?
Shinjiro Seki,manager constructor: Da. Şi sistemul acesta de ridicare e o provocare în sine.
Aţi văzut, la Observator, cum a crescut podul de la Brăila, am urmărit construcţia în toate etapele ei, de la primul cablu de ghidaj trecut peste Dunăre şi până azi, când calea de rulare e aproape gata. Autoturismele vor putea să traverseze podul înainte de finalul anului. Maşinile de mare tonaj, însă, vor trebui să ocolească pe podul de la Giurgeni-Vadu Oii. Drumul de acces pentru tiruri si camioane de pe malul brăilean nu va fi gata la timp.
Viorel Eşanu, reprezentant constructor: Întârzierile au fost datorate vremii. Partea de autorizaţii nu a ţinut de noi, după cum bine ştiţi. Şi, într-adevăr, întârzierea emiterii acestora a devansat şi termenul de finalizare.
Reprezentanţii asocierii spun, totuşi, că 90 la sută din întârzierea reclamată de şefii de la Transporturi a fost deja recuperată. 600 de oameni lucrează acum la finalizarea drumurilor de acces.