Video Eforturile depuse de muncitori pentru ridicarea podului peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din România de după Revoluţie
Al treilea pod ca lungime din Europa se construieşte la Brăila şi prinde contur odată cu ridicarea unei platforme pentru montarea cablurilor de susţinere. Odată ce va fi gata, podul va fi cel mai complex proiect de infrastructură din România realizat în ultimii 30 de ani.
- Podul peste Dunăre de la Brăila ar urma să fie gata peste doi ani.
Cu paşi de pisică. Aşa merg muncitorii pe platforma cat-walk abia instalată la podul peste Dunăre de la Brăila. Platforma ajunge până în vârful picioarelor podului şi uneşte cele două maluri ale fluviului.
Muncitor: Facem drumul ăsta de vreo patru ori pe zi. Până în vârf nu am calculat cât ne ia, dar dacă plec de aici, undeva la 40 de minute ajung în Jijila, în ancoraj.
Chiar dacă uneori vântul puternic şi înălţimea la care sunt nevoiţi să lucreze le dau emoţii, muncitorii se află în deplină siguranţă.
Viorel Eşanu, responsabil şantier: Aceste platforme sunt prevăzute la anumite intervale, undeva la 50 de metri interval, cu aceste crossbridge-uri pe care le vedeţi - un sistem de anti-balans, asigurând stabilitatea acestei pasarele şi automat conferind siguranţă muncitorilor.
- Opt migranţi prinşi trecând ilegal Dunărea, din Serbia în România, cu ajutorul unei bărci gonflabile
- Poluare masivă în portul Brăila. Un depozit de cereale a fost amendat cu 40.000 de mii de lei de către Garda de...
- Munţi de gunoaie la Vidin, în Brăila. Un adevărat focar de infecţie a răsărit la câţiva paşi de blocurile...
Podul peste Dunăre de la Brăila ar urma să fie gata în doi ani
Fără această platformă, o construcţie atipică care a durat în jur de o lună şi jumătate, nu ar fi posibilă următoarea etapă a proiectului.
Pe această platformă care uneşte cele două maluri lucrează aproximativ 50 de muncitori. Au fost trase rolele de ghidaj, acum se lucrează la sistemul de iluminare, iar de săptămâna viitoare, de luni, vor fi trase primele fire componente ale cablurilor finale de susţinere.
81 de mii de kilometri de fire de oţel se vor împleti şi vor forma cablurile care ancorează podul. Încep să se mişte lucrurile şi în zona drumurilor de legătură.
Inginer: Numai aici, unde ne aflăm noi, sunt dislocate peste 60 de utilaje şi angrenaţi peste 70-80 de muncitori pentru a putea recupera timpul.
Podul peste Dunăre de la Brăila, cea mai mare lucrare de infrastructură din România de după '89, va lega Moldova, Muntenia şi Dobrogea şi ar urma să fie gata peste doi ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰