Antena LIVE
Video

Portul Constanța, sufocat din cauza războiului din Ucraina. Totul e blocat, de la depozite la terminale

Portul Constanța este sufocat din cauza războiului din Ucraina. Traficul a crescut de trei ori de când toate mărfurile care ar fi trebuit să ajungă în Odessa au fost redirecționate spre Romania. Terminalele sunt blocate şi livrările se fac cu întârziere sau deloc, pentru că nici angajaţii nici infrastructura îmbătrânită nu fac faţă fluxului uriaş de marfă. 

De la 28.04.2022, 21:48

Portul Constanţa abia mai respiră. Totul e blocat: de la depozite la terminale. Traficul în port a devenit o cursă cu obstacole printre zecile de containere stivuite unul peste altul. 

Andreea Filip, reporter Observator: În acest moment sunt întârzieri la operare şi livrare pentru toate containerele indiferent de destinaţie. Depozitele din Portul Constanţa sunt şi ele congestionate, mare parte dintre ele refuzând să mai primească mărfuri. 

Georgiana Mudrag, reprezentant comercial: Traficul a crescut de trei ori în ulrima perioadă, de când a început războiul din Ucraina. 

Toate terminalele din portul Constanţa sunt blocate

Pe acelaşi subiect

Vase pline cu cereale, mâncare, materiale de construcţii ori haine sunt obligate să ancoreze la noi. Un surplus de circa 10.000 de containere au ajuns în Constanţa, care în mod normal aveau drept destinaţie porturile ucrainene. 

Florin Goidea, director Administraţia Porturilor Maritime Constanţa: Problema portului e că trebuie să expediezi cât mai repede marfa din port pentru a nu se crea blocaje. Portul nu e pentru depozitare. 

Reporter: Există angajaţi suficienţi, există echipament suficient pentru acest flux de trei ori mai mare?

Georgiana Mudrag, reprezentant comercial: Din păcate, nu. Folosim angajaţi din Bangladesh, echipamentele sunt utilizate la capacitate maximă, atât şi resursa umană. 

Ca să facă faţă volumului uriaş de marfă, în port au fost ridicate corturi pentru depozitare şi au fost închiriate platforme suplimentare. Sunt soluţii temporare însă. 

Florin Goidea, director Administraţia Porturilor Maritime Constanţa: Se fac eforturi. Vă daţi seama că nu e foarte uşor să găseşti proprietarul mărfii, toate formalităţile vamale, e vorba de mărfuri care vin non-UE şi acum trec prin portul Constanţa, noi suntem în UE şi avem reguli. 

Şi vameşii din Portul Constanța lucrează la foc continuu

Petrică Bacaim, comisar șef Poliția de Frontieră: Volumul de mărfuri s-a mărit semnificativ. Împreună cu colegii de la Vamă sunt verificate, controale fizice, controale cu scannerul. 

Reporter: Câte erau într-o zi obişnuită, câte sunt acum?

Marian Vereș, inspector vamal: Lucram în jur de 40-50 de containere pe zi, ieri am avut 105.

Containerele suspecte ajung la controlul fizic, după ce trec de scanner.

Portul Constanta are o capacitate de 70 de milioane de tone pe an. Însă nu a fost pregătit pentru un astfel de flux, așa că mașini, utilaje, componente de eoline, cherestea și alte mărfuri zac prin depozite. 

Reporter: E pregătit portul Constanţa pentru un trafic mai mare?

Sorin Grindeanu, ministrul Transportului: Trebuie să fie pregătit. 

Guvernul a alocat 200 de milioane de lei din Fondul de Rezervă pentru creșterea capacității Portului Constanța.

Ți-a plăcut acest articol?

port constanta razboi ucraina
Întrebarea zilei
Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
Animalul din România pe care suntem obligați să-l vindem la export. Îl...
Fanatik.ro
Publicat 03.05.2024
Fabrica din România care a uimit întreaga lume. A inventat un sistem pentru care...
Fanatik.ro
Publicat 03.05.2024
Un nou test de sânge poate detecta osteoartrita cu până la opt ani înainte ca...
spotmedia.ro
Publicat 03.05.2024
HOROSCOP FINANCIAR Mai 2024: Zodiile care vor face avere și zodiile care riscă...
Gandul
Publicat 02.05.2024
Motivele uciderii lui Corneliu Zelea Codreanu. Cine l-a vrut mort pe liderul legionar
Adevărul
Publicat 03.05.2024
Ce a putut să găsească un tâmplar atunci când a dărâmat un perete în...
A1
Publicat 01.05.2024
Horoscopul zilei de 4 mai 2024. Gemenii sunt sfătuiți să nu mai amâne...
CaTine
Publicat 03.05.2024
Ele sunt fetița de patru ani și bunica ei, care au murit în Călărași, după...
spynews.ro
Publicat 03.05.2024
„Eram pedepsită constant”. Teodora Stoica spune cum a fost adolescența ei,...
GSP
Publicat 30.04.2024
Eroul român care a lansat celebra deviză „Pe aici nu se trece!”. Povestea...
Click.ro
Publicat 01.05.2024
Directoarea Twitter care dormea pe jos să-l susțină pe Elon Musk a ajuns la...
Useit
Publicat 01.05.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Tradiții și obiceiuri în Joia Mare. Ce este interzis să faci astăzi când...
Redacţia.ro
Publicat 02.05.2024
Politicianul care a schimbat cinci partide în zece ani. Plutonul candidaților...
libertatea.ro
Publicat 03.05.2024
Doja Cat a purtat o ținută îndrăzneață la o cină în New York....
ZU
Publicat 03.05.2024
Ouă umplute cu cremă de sfeclă roșie, cu hrean și nuci sau fistic
Hello taste
Publicat 03.05.2024
Deshidratarea la copiii mici: cum se manifestă și ce poți face
Deparinti
Publicat 03.05.2024
O femeie care a cumpărat o valiză pierdută în aeroport a dezvăluit tot...
ziare.com
Publicat 02.05.2024
Luis Fonsi nu-și mai dorește să vorbească despre fosta căsnicie cu Adamari...
Happy
Publicat 03.05.2024
Cum apar afecțiunile gastrointestinale. Cauze, simptome, metode de prevenție și...
Medicool
Publicat 03.05.2024
Florinel Coman l-a contactat pe Gigi Becali cu o cerere inadmisibilă! "Eşti...
orangesport.ro
Publicat 28.04.2024