"Rabla", doar pentru electrice sau hybrid pe viitor. Reacţia unui şofer, nemulţumit că şi-a luat Tesla
Modificare de amploare în programul Rabla! Statul va subvenţiona doar cumpărarea maşinilor electrice sau hibrid, iar în curând ar putea elimina de pe listă vehiculele din străinătate. Premierul şi ministrul mediului au făcut anunţurile, dar nu au vorbit şi despre termenele de aplicare ale măsurilor care stârnesc controverse.
De Alin Stan la 19.03.2024, 22:09Tichetele pentru maşinile diesel şi pe benzină s-au epuizat astăzi în numai două ore de la începerea înscrierilor. Statul vrea să le scoată, însă, din programul Rabla şi să aloce fonduri doar pentru vehicule ecologice.
Șofer: Rămân tot pe combustibil. Nu rămâi în drum. Să renunţe la ce e mai vechi, dar nu de tot la combustibil.
Șofer: Am şi o Tesla şi vreau să zic că din 550 de kilometri, 200 de kilometri se duc. Dacă am ieșit pe autostradă, gata.
Tichetele pentru maşinile diesel şi pe benzină s-au epuizat astăzi în numai două ore
Mircea Fechet, ministrul Mediului: Vom lua banii de la Rabla Clasic - adică de la motoarele diesel, de la cele pe benzină și vom muta banii spre Rabla Plus. Este ceea ce s-a intamplat și anul acesta și este ceea ce o să se întâmple și în anii viitori. Vom finanța la un moment dat doar autoturisme prietenoase cu mediul.
În 19 ani, programul Rabla a scos de pe şosele un milion de mașini vechi și a adus în locul lor peste 700.000 de vehicule noi. Experţii auto cred că înnoirea parcului auto din România va încetini dacă statul nu va mai subvenţiona automobile cu carburant clasic.
Adi Dima, expert auto: Chiar dacă nu dai bani pentru o maşină pur combustie internă, dar tot trebuie, tu ca stat, să subvenţionezi un sistem de propulsie hibrid. Sunt mulţi clienţi care au avut maşini electrice şi nu mai vor maşini electrice. Se vrea această accelerare, dar până la urmă clienţii vor hotărâ cu buzunarul.
Maşinile fabricate în străinătate ar putea fi excluse de pe listă
Autorităţile vor să meargă, însă, mai departe cu schimbările din programul Rabla. Maşinile fabricate în străinătate ar putea fi excluse de pe listă, moment în care distribuitorii auto vorbesc despre discriminare.
Marcel Ciolacu, premierul României: Prefer la programul Rabla să mergem pe mașinile produse în România, prioritate au, normal, cele pe criteriu verde. Cred că în acest moment intrăm într-o normalitate.
Alexandru Şeremet, dealer auto: Dacă Rabla este un program de reînnoire a parcului auto, atunci trebuie privit ca atare. În cazul nostru, producător german avem o serie de furnizori foarte importanţi în România şi suntem un importator foarte puternic.
România este pe locul şase la producţia de maşini în Uniunea Europeană. SCRIS Cele două uzine au fabrica anul trecut peste o jumătate de milion de maşini în valoare de 11 miliarde de euro.