Video Ce riscă şoferii care dau jos autocolantul de pe maşinile cumpărate prin programul Rabla 2024
Ediţia Rabla 2024 începe mâine cu multe schimbări. Prime înjumătăţite, limită de preţ şi un autocolant în parbriz, prin care statul face reclamă programului de înnoirea parcului auto. Şoferii care dau jos eticheta riscă să rămână fără subvenţie.
Alin Stan, reporter Observator: Autocolantul va fi lipit de dealerii auto pe luneta sau pe parbrizul maşinii. Şoferii care îşi vor lua autoturism cu voucher de la stat vor trebui să circule un an cu această etichetă, de promovare a programului Rabla. Dacă nu se vor conforma, ar putea fi obligaţi să dea înapoi banii.
Statul micşorează subvenţiile pentru programul Rabla 2024
În timp ce se promovează cu autocolantul Rabla, statul reduce subvenţiile. Tichetul pentru maşini full electrice valorează 25.500 de lei, iar cel pentru vehicule hibride, 13.000 de lei. Ajutorul va fi acordat numai pentru automobile care costă cel mult 70.000 de euro.
Şoferii care s-au uitat pe oferte au văzut că cea mai accesibilă rămâne Dacia Spring, cu 10.000 de euro preţ de pornire, urmată de modelul electric de la Kia, cu 30.000 de euro şi Toyota cu 35-40.000 de euro.
- Rabla 2024. Românii care își iau mașini cu bani de la stat trebuie să le însemneze cu un autocolant
- Marţi începe Rabla 2024. Cum poate un şofer să primească primă de 16.000 de lei prin Rabla Clasic
- Începe programul Rabla 2024. Cea mai mare primă de casare ajunge la 120.000 de lei; care sunt schimbările din...
Marian, şofer: Era mult mai accesibil înainte programul. Am înteles că vin şi cu alte cerinţe obligatatorii. Cu siguranţă mă mai gândesc. Să vedem ce modificări mai apar. Dacă anul acesta nu, poate anul viitor. Poate vor fi alte condiţii mai bune.
Ana Bancu, director de vânzări: Începutul anului acesta, deja cererea este foarte mică. Mă aştept să rămână fonduri la Rabla Plus. Pentru că au scăzut bonusurile de casare şi ecobonusurile, iar asta îi face pe oameni să se reorienteze către maşini hibride.
Experţii din piaţa auto cred, însă, că românii vor continua să cumpere mașini full-electrice chiar dacă statul a înjumătăţit subvenția. În România circulă acum peste 45.000 de vehicule ecologice, iar 15.300 au fost cumpărate anul trecut.
Luci Popa, expert auto: Majoritatea maşinilor electrice cumpărate au un preţ de 30-45.000 de euro şi clientul poate să suporte din buzunar această pierdere. Va fi o avalanşă de modele noi electrice în 2024 şi cred că acolo e posibil să vedem clienţi gândidu-se între un model hibrid sau electric.
La Rabla Clasic, prima de casare rămâne 7.000 de lei, respectiv 10.000, pentru cine predă două vehicule vechi. Apare, însă, şi aici, o limită de preţ: 60.000 de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰