"Rabla" 2025 vine cu schimbări majore. Cât costă o Dacia Bigster cu noile tichete
Schimbări majore la Rabla. Din ecuaţie dispar dealerii, iar înscrierile le facem pe facem pe cont propriu, pe o platformă. În plus, dieselul nu va mai fi subvenţionat, iar ecotichetul pentru electrice rămâne la aceeaşi valoare. Asta deşi industria a insistat pentru majorarea plafonului.
Cine vrea să-şi cumpere o maşină nouă, cu subvenţie de la stat, trebuie să se descurce pe cont propriu, fără dealer. "M-a ajutat doar prin faptul că mi-a pus la dispoziţie o maşină în condiţiile legale la vremea respectivă. A fost foarte bine, din toate punctele de vedere", ne spune un proprietar.
"Beneficiarul urmează să caseze autoturismul vechi şi să devină beneficiar de voucher pe care-l poate folosi la orice dealer din România, nu doar la dealerul cu care s-a înţeles iniţial. Eu cred că românii sunt familiarizaţi cu aplicaţiile AFM, aşa cum se întâmplă la panouri fotovoltaice", transmite Mircea Fechet, ministrul Mediului.
În teorie, dar practic lucrurile stau diferit
"Câteodată, serverele pică. Unii au plătit nişte softuri automatizate care să completeze datele şi, practic, aveau un start neloial. Nişte oameni care erau în faţa calculatorului au pierdut nişte fonduri pentru că alţii au făcut nişte metode uşor ilicite", explică Vlad Micşunescu, blogger auto.
- Un nou voucher Rabla i-ar putea ajuta pe români să aibă facturi mai mici la energie
- "Rabla pentru termopane". Statul vrea să dea bani pentru înlocuirea termopanelor vechi cu unele noi
- Vouchere de până la 44.000 de euro pentru fermieri, prin programul Rabla
- Rabla 2025. Producătorii auto cer tichete de 8.500 de euro pentru electrice. Banii pentru diesel, eliminaţi
- APIA cere o nouă valoare a tichetului "Rabla Plus". Ce sume au fost propuse pentru următoarele 24 de luni
"Existau cazuri în care poate clientul nu avea o rablă, ci pur şi simplu cumpăra un tichet de la dealer poate că odată cu această platformă procesul", ne spune Adi Dima, jurnalist auto.
Valoarea tichetelor pentru maşinile electrice rămâne aceeaşi ca anul trecut.
"Punctul de plecare este 25.500 lei la autoturismele electrice. Toată lumea şi-ar fi dorit un voucher mai mare, însă bugetul e acelaşi", clarifică Mircea Fechet.
"Am spus că dorim un voucher mai mare, dat fiind faptul că s-a văzut anul trecut că scăderea la jumătate faţă de 2023 a dus la o scădere a pieţei pentru aceste vehicule de peste 35%", spune Adrian Sandu, Asociaţia Constructorilor de Automobile.
În schimbul unei rable, cei interesaţi pot primi un voucher de 10 mii de lei pentru o maşină pe benzină sau hibridă. Şi 13 mii de lei, pentru una plug-in-hibrid.
Ecobonusurile dispar anul acesta
Modelul Bigster din spatele meu, model din clasa Compact SUV, de departe cea mai căutata clasa auto în Europa, porneşte de la 23.000 de euro. Cu o maşină casată
Maşinile diesel vor fi excluse de la finanţare. 1,3 miliarde de lei este bugetul programului Rabla, puţin mai mare decât anul trecut. Ghidul este în consultare publică, iar înscrierile pot începe cel mai devreme în aprilie.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰