Antena LIVE

Curs valutar

Video

Şoferii au format coloană la intrarea pe noua autostradă A10, pentru că nu avea cine să dea la o parte semnul "interzis" de pe o bretea

După ani întregi de lucrări, autostrada A10 dintre Sebeş şi Turda a fost inaugurată cu aproximativ o oră întârziere, iar unii şoferi au mai stat şi alte 10-15 minute suplimentare aşteptând ca semnul "interzis" să fie ridicat şi de pe ultima bretea de acces. 

De la 30.11.2021, 16:16
WhatsApp
Vezi și:

Prima autostradă construită în întregime după 1989 este gata. Ultimul tronson al autostrăzii A10 Sebeş-Turda a fost dat în folosinţă, astfel că de astăzi şoferii vor putea circula fără întrerupere de la Sibiu la Cluj-Napoca, A10 făcând legătura între A1 şi A3. 

Autostrada a fost deschisă în jurul ore 15, cu aproape o oră întârziere faţă de inaugurarea stabilită. Mai mult, pe una din bretele, şoferii au făcut coadă pe Drumul Naţional, aşteptând ca semnul "interzis" să fie dat la o parte.

Reporterul Observator Alex Prunean a fost la faţa locului şi a observat cum şoferii au format o coloană, aşteptând un angajat de la drumuri să deschidă şi respectiva bretea. Şoferii au vrut ei să dea semnul "interzis" la o parte, însă nu au fost lăsaţi de poliţişti, care le-au explicat că nici măcar ei nu au voie să facă acest lucru şi că trebuie aşteptaţi angajaţii de la Drumuri.

Angajatul a venit după circa 15 minute. Acesta s-a scuzat spunând că aceasta era ultima bretea şi că au fost deschise pe rând. "Nu am uitat. E breteaua 4. Am început cu 1, 2, 3 şi am ajuns la 4", a declarat angajatul de la Drumuri.

Pe acelaşi subiect

Restricţii pe Autostrada A10 Sebeş-Turda

Pe noua autostradă se va circula mult mai ușor, mult mai rapid și, cel mai important, se va circula mult mai în siguranță. Dacă până acum, între Cluj Napoca și Sibiu, șoferii făceau pe DN1 chiar și 4 ore, acum timpul se va reduce la jumătate.

Ultimul lot de doar 24 de kilometri a fost problematic, pentru că i-au luat 7 ani constructorului să îl realizeze. Au fost 7 ani plini de blocaje, atât din cauza studiului de fezabilitate, dar și din cauza slabei mobilizări, astfel că nu de multe ori statul a vrut să renunțe la contractul cu acest constructor.

În cele din urmă, însă, traficul se va deschide pe această porțiune din autostrada Sebeș – Turda, însă cu foarte multe restricții. Pe tot lotul, șoferii vor circula în regim de drum european, maxim 100 km/oră, pentru că, încă nu au fost puse în totalitate gardurile de protecție de pe marginea autostrăzii, atfel că în orice moment un animal sălbatic poate să ajungă pe șosea. De asemenea, pe o porțiune de 2 kilometri, în zona Oiești, acolo unde constructorul se confruntă cu o mare alunecare de teren, șoferii vor fi nevoiți să circule pe o singură bandă, iar acest lucru nu se va schimba mai devreme de luna aprilie a anului viitor, când se va face recepția finală.

Ministerul Transporturilor a transmis că ”deschiderea circulaţiei nu va însemna însă că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul”.

”Marţi, 30 noiembrie 2021, se deschide circulaţia pe Lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR şi IGPR. Menţionăm că traficul va rămâne restricţionat pe o bandă pe sens, pe o distanţă de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022. În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată. Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Naţional. Situaţia a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar şi limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2”, a anunţat Ministerul Transporturilor.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

sebes turda
Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Peste ce a dat un instalator care făcea reparații într-o vilă. S-a...
Fanatik.ro
Publicat 21.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Ce se întâmplă cu toți pensionarii din România cu pensii mai mici de 3.000 de...
Gandul
Publicat 21.11.2024
Lasconi şi Simion, la podcastul comediantului „Micutzu”. „Îmi vine să vă...
Adevărul
Publicat 21.11.2024
Ce a transmis fiica Elenei Lasconi după apariția la dezbaterea prezidențială....
A1
Publicat 21.11.2024
Horoscopul zilei de 22 noiembrie 2024. Racii își pot transforma pasiunile...
CaTine
Publicat 21.11.2024
Bianca Drăgușanu, primele declarații după ce poliția a fost chemată la...
spynews.ro
Publicat 21.11.2024
Uluitor! Încă o țară merge la TAS împotriva României
GSP
Publicat 21.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Temperatura ideală pentru centrala termică. La cât să o setezi pentru a nu-ți...
Useit
Publicat 19.11.2024
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redacţia.ro
Publicat 21.11.2024
Super-armele cerute insistent de Ucraina Occidentului și cum au influențat ele...
libertatea.ro
Publicat 21.11.2024
Coldplay a lansat videoclipul piesei „The Karate Kid”. Formația a colaborat...
ZU
Publicat 21.11.2024
Paste cu broccoli și măsline. Rețetă simplă și hrănitoare
Hello taste
Publicat 21.11.2024
Mononucleoza infecțioasă la copii: cauze, simptome și tratament
Deparinti
Publicat 21.11.2024
Problema numărul 1 a României, în viziunea lui Kelemen Hunor:...
ziare.com
Publicat 21.11.2024
Adamari López a împărtășit detalii picante din relația cu Toni Costa....
Happy
Publicat 21.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Operația cu laser pentru dinți. La ce se folosește în stomatologie
Medicool
Publicat 21.11.2024