Şoferii au format coloană la intrarea pe noua autostradă A10, pentru că nu avea cine să dea la o parte semnul "interzis" de pe o bretea
După ani întregi de lucrări, autostrada A10 dintre Sebeş şi Turda a fost inaugurată cu aproximativ o oră întârziere, iar unii şoferi au mai stat şi alte 10-15 minute suplimentare aşteptând ca semnul "interzis" să fie ridicat şi de pe ultima bretea de acces.
De Redactia Observator la 30.11.2021, 16:16Prima autostradă construită în întregime după 1989 este gata. Ultimul tronson al autostrăzii A10 Sebeş-Turda a fost dat în folosinţă, astfel că de astăzi şoferii vor putea circula fără întrerupere de la Sibiu la Cluj-Napoca, A10 făcând legătura între A1 şi A3.
Autostrada a fost deschisă în jurul ore 15, cu aproape o oră întârziere faţă de inaugurarea stabilită. Mai mult, pe una din bretele, şoferii au făcut coadă pe Drumul Naţional, aşteptând ca semnul "interzis" să fie dat la o parte.
Reporterul Observator Alex Prunean a fost la faţa locului şi a observat cum şoferii au format o coloană, aşteptând un angajat de la drumuri să deschidă şi respectiva bretea. Şoferii au vrut ei să dea semnul "interzis" la o parte, însă nu au fost lăsaţi de poliţişti, care le-au explicat că nici măcar ei nu au voie să facă acest lucru şi că trebuie aşteptaţi angajaţii de la Drumuri.
Angajatul a venit după circa 15 minute. Acesta s-a scuzat spunând că aceasta era ultima bretea şi că au fost deschise pe rând. "Nu am uitat. E breteaua 4. Am început cu 1, 2, 3 şi am ajuns la 4", a declarat angajatul de la Drumuri.
Restricţii pe Autostrada A10 Sebeş-Turda
Pe noua autostradă se va circula mult mai ușor, mult mai rapid și, cel mai important, se va circula mult mai în siguranță. Dacă până acum, între Cluj Napoca și Sibiu, șoferii făceau pe DN1 chiar și 4 ore, acum timpul se va reduce la jumătate.
Ultimul lot de doar 24 de kilometri a fost problematic, pentru că i-au luat 7 ani constructorului să îl realizeze. Au fost 7 ani plini de blocaje, atât din cauza studiului de fezabilitate, dar și din cauza slabei mobilizări, astfel că nu de multe ori statul a vrut să renunțe la contractul cu acest constructor.
În cele din urmă, însă, traficul se va deschide pe această porțiune din autostrada Sebeș – Turda, însă cu foarte multe restricții. Pe tot lotul, șoferii vor circula în regim de drum european, maxim 100 km/oră, pentru că, încă nu au fost puse în totalitate gardurile de protecție de pe marginea autostrăzii, atfel că în orice moment un animal sălbatic poate să ajungă pe șosea. De asemenea, pe o porțiune de 2 kilometri, în zona Oiești, acolo unde constructorul se confruntă cu o mare alunecare de teren, șoferii vor fi nevoiți să circule pe o singură bandă, iar acest lucru nu se va schimba mai devreme de luna aprilie a anului viitor, când se va face recepția finală.
Ministerul Transporturilor a transmis că ”deschiderea circulaţiei nu va însemna însă că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul”.
”Marţi, 30 noiembrie 2021, se deschide circulaţia pe Lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR şi IGPR. Menţionăm că traficul va rămâne restricţionat pe o bandă pe sens, pe o distanţă de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022. În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată. Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Naţional. Situaţia a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar şi limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2”, a anunţat Ministerul Transporturilor.