Un avion a lovit un stol de păsări şi a ajuns după o zi la Cluj. De teamă să nu piardă zborul, oamenii au dormit în aeroport
Nicio zi fără avioane întârziate sau anulate, cu toate că e perioada în care oamenii călătoresc cel mai mult şi se bazează mai mult ca oricând pe zborurile rezervate. O cursă low-cost care trebuia să aducă sute de români de la Dortmund la Cluj, a ajuns la destinaţie abia următoarea zi, pentru că aeronava care efectuase un zbor înainte, pe o altă rută a lovit un stol de păsări.
De Alex Prunean la 07.07.2024, 07:42Cei aproape 200 de pasageri ai zborului Dortmund - Cluj ar fi trebuit să decoleze din Germania, vineri seara şi să ajungă în ţară, înainte de miezul nopţii, dar de cum au ajuns în aeroport, au aflat că vor avea întârziere.
"Prima dată a fost anunţată o întârziere de 40 de minute, după care am mai aşteptat şi la un moment dat s-a anunţat pe difuzor că această cursă a fost anulată", spune o pasagera.
Pasagerii au fost duşi la un hotel, iar zborul a fost reprogramat pentru a doua zi, dar unii dintre ei, de teama să nu rămână fără zbor au dormit chiar în aeroport. Iar altora, planurile le-au fost date total peste cap, "S-a pierdut foarte mult din timp, tatăl meu a decedat şi mâine am un parastas. Erau foarte mulţi copii neliniştiţi", ne spune un alt călător.
Întârzieri pe bandă rulantă
- Unde se simt cel mai tare turbulenţele. Locurile din avion pe care să le eviţi
- "Echipajul întârzie. S-a dus să se plimbe prin aeroport". Haos pe Otopeni: 10 zboruri au avut probleme, zborul...
- O femeie a rămas mască după ce iubitul ei s-a întors de la o toaletă alături de stewardesă. Tot avionul l-a...
De această dată, motivul întarzierii a fost un stol de păsări, pe care aeronava îl lovise cu câteva ore înainte, când opera un zbor către o altă destinaţie. Însă, sunt tot mai multe întârzieri, în această perioadă, cauzate de traficul aerian aglomerat din timpul verii. Doar într-o singură noapte, au fost destule cât să provoace un haos general.
9 curse au avut întârzieri de peste 30 de minute la sosire, majoritatea din cauza aglomeraţiei din spaţiul aerian european. Acestea au provocat întârzieri şi la plecare, la unele curse chiar şi de 3 ore.
Legislaţia europeană prevede ca, în cazul în care zborul ajunge la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore, pasagerul are dreptul la despăgubiri, cu excepția în care întârzierea a fost dată de circumstanțe extraordinare, cum ar fi fenomente naturale.