Ce spune fostul lider sindical Ion Rădoi despre dezvăluirile-bombă din stenogramele din rechizitoriul procurorilor
Detalii şocante ies la iveală din ancheta în care fostul lider sindical de la metrou, Ion Rădoi, a fost trimis în judecată, pentru folosirea influenţei şi şantaj. Rechizitoriul procurorilor DNA, trimis la instanţă şi obţinut de Observator, arată implicarea lui Rădoi în organizarea grevei generale de la metrou, din martie anul trecut.
De Andre Rotaru la 16.05.2022, 13:42Totul, pentru a schimba decizia ministrului Transporturilor de a demola magazinele din staţiile de metrou. Potrivit procurorilor anticorupţie, oamenii lui Rădoi, voiau să angajeze rakeți ucraineni ca să-i lichideze pe Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor de la vremea respectivă şi pe Ştefan Paraschiv, director Metrorex la momentul scandalului.
Ce spune Ion Rădoi despre dezvăluirile bombă din rechizitoriu
Discuţiile şocante ar fi fost purtate în martie 2021, pe un grup de WhatsApp al lucrătorilor Metrorex. Un salariat al companiei ar fi venit cu ideea de a-i anihila pe ministrul Transporturilor şi pe şeful Metrorex care doreau demolarea chioşcurilor.
"Hai, naiba să punem preţ pe capetele lor!5000 de angajaţi dacă donează fiecare 1000 de lei, facem vreun milion de euro! Şi luăm ceva de calitate. Punem preţ pe două capete, Drulă şi directorul."
- Cum încercau oamenii lui Ion Rădoi să scape de ministrul Transporturilor şi directorul Metrorex: ”Cât costă...
- Ion Rădoi, fostul lider al sindicatului de la Metrorex, trimis în judecată de DNA
- Percheziții DNA la Sindicatul Liber din Metrou și la locuința lui Ion Rădoi. Sunt vizate și primăriile conduse...
Procurorii arată în rechizitoriu că Ion Rădoi a fost creierul protestului care a paralizat o zi întreagă metroul, în martie anul trecut. Ar fi încercat să intervină şi la factori politici pentru a opri acţiunea de demolare. Printre cei contactaţi de Rădoi se numără Ludovic Orban, preşedinte PNL la acea vreme. Orban nu a intervenit, arată procurorii.
Ludovic Orban: Ce faci?
Ion Rădoi: Ce să fac? Iată că… hm, cu ale mele, cum se văd așa, de la distanță. Și mai mă uit și la ale tale, că pentru mine, Ludovic Orban va rămâne prieten toată viața!
Ludovic Orban: Păi, normal!
Ion Rădoi: Și… cred, cred că trebuie să dăm puțin ochi-n ochi... că nu, mai… nu știu, să mai contăm puțin, că nu-mi place ce vor oamenii ăștia.!
Pentru Rădoi, blocarea deciziei ministrului Transporturilor de a demola magazinele din staţiile de metrou avea o miză mare, spun procurorii. Liderul sindical ar fi încasat ilegal, timp de trei ani, peste 10 milioane de lei din chiriile plătite de proprietarii chioşcurilor.
Ion Rădoi este cercetat sub control judiciar. Stenogramele depuse la dosar arată că fostul lider sindical încerca să obţină şi sprijinul primarilor Robert Negoiță și Cristian Popescu Piedone ca să nu-i fie demolate chioșcurile.
Ion Rădoi spune despre acest rechizitoriu întocmit de procurori că ar fi de fapt un scenariu, neagă majoritatea acuzaţiilor care îi sunt aduse în aceste pagini. În ceea ce priveşte aceea idee privind asasinatul celor doi spune că nu avea habar despre aceste discuţii de pe grupul de Whatapp şi totodată şi despre poreclele pe care le-am auzit dintre el şi Ludovic Orban, acestea datând de pe vremea când cel din urmă era încă ministrul Transporturilor.
Fostul ministru Cătălin Drulă spune că acest rechizitoriu, aceste stenegroame dovedesc acuzaţiile pe care el le-a adus de-a lungul timpului şi, totodată, că nu este confortabil să citeşti aşa ceva despre tine. Spune, de asemenea, că cei doi primari ale căror nume apar menţionate în acest rechizitoriu au încercat să oprească, pe cât posibil, demolarea spaţiilor comerciale de la metrou.
Este un scandal lung, care a pornit încă de la finele anului 2020, atunci când a fost negociată acea majorare salarială cu Consiliul de Administraţie de la Metrorex, apoi Cătălin Drulă, care era ministrul la acea vreme, a trimis corpul de control în subteran pentru a vedea ce este în neregulă, iar apoi bugetul Metrorex a început în public să arate din ceva mai clar. Una din principalele acuzaţii aduse de Ministerul Transporturilor era că firma sindicatului lua toţi banii de pe spaţiile de închiriere de la metrou, multe construite fără autorizaţie şi fără avize ISU.