Influencerii români suspectaţi că-şi ascund veniturile. Cât câştigă Andy Popescu din online: "E ca şi cum ai alerga o bătrânică la piaţă"
Într-o lume roz se fac şi bani negri. E vorba despre industria creatorilor de conţinut, mereu perfecta la o privire pe Instagram. Inspectorii ANAF vor sa vada dincolo de filtre, insa, si s-au apucat să îi controleze pe cei care îşi câştigă existenţa de pe internet. Sunt vizaţi mai mulţi cântăreţi, influenceri celebrii, personalitati media şi youtuberi cu sute de mii de vizualizări.
De Redactia Observator la 11.11.2021, 11:29Andy Popescu este unul din cei mai cunoscuţi vloggeri din România, cu sute de mii de subscriberi. Anual câştigă peste 150.000 de euro.
Andy Popescu - vlogger: Nu prea are rost să furi statul. Se plăteşte doar 1%, atât plăteşti ca impozit. Plăteşti 1% din cifra de afaceri şi 5% din dividende. Practic, dacă faci 100.000 de euro, tu plăteşti 6.000 de euro la stat, ceea ce e o sumă mult prea mică. Nu merită să faci evaziune fiscală. E ca şi cum te-ai duce la piaţă să alergi o bătrânică că face evaziune fiscală, e cam acelaşi lucru.
La fel spune şi vlogger-ul Selly, cu 3 milioane de abonaţi pe Youtube.
Selly - vlogger: Eu declar absolut toate încasările, inclusiv monetizarea ads, campaniile de publicitate, concertele, vânzarea de tricouri şi produse de tip merchandising. Absolut totul este declarat şi se plătesc toate taxele aferente.
- Influencerii virtuali, din ce în ce mai faimoşi pe Instagram. Lil Miquela are peste 3 milioane de urmăritori
- Influencerii români, luaţi în vizor de ANAF. Inspectorii anti-fraudă spun că mulţi nu au declarat veniturile...
- Campania de vaccinare anti-Covid, îngreunată de unii bugetari din linia întâi. Aproape jumătate dintre...
ANAF a pus ochii pe banii influencerilor
Cu toate acestea, ANAF anunţă verificări, spunând că în industrie se învârt bani negri.
Au fost selectate, în vederea verificărilor, persoane susceptibile a realiza venituri nedeclarate, provenite de la entități care administrează/operează site-uri web de tipul rețelelor de socializare/platformelor audio-video.
sursă. ANAF
Alexandra Marin - reporter Observator: Controalele inspectorilor ANAF îi vizează pe toţi cei care obţin venituri din mediul online. Mă refer aici de la vloggeri sau bloggeri până la influenceri şi artişti. Mai exact, toţi cei care activează pe platforme precum FaceBook, Instagram TikTok, YouTube sau pe propriul site.
Cristina trăieşte doar din postările pe care le face pe Instagram. Fie că vorbim de sume mici sau contracte de mii de euro, spune că întotdeauna şi-a declarat încasările.
Cristina - influencer: De pildă, aici am o factură pe care am făcut-o chiar astăzi. Acesta va ajunge la firma de PR prin intermediul căreia eu am făcut colaborarea cu brand-ul respectiv, urmând ca plata să facă în termen de 30 de zile, aşa cum am notat în contract.
Reporter: Ţi-a propus vreun brand să îţi dea banii prin transfer bancar, fără să mai plătiţi toate taxele?
Cristina - influencer: Se întâmplă şi treaba asta. Eu le spun că lucrez într-un anumit, ei sunt de acord şi încheiem contract, factura.
Principalele persoane identificate şi controlate de ANAf activează în special în domenii precum cel muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii.