Afaceri cu lacătul pe ușă, pierderi uriașe pentru micii antreprenori
Micii antreprenori şi-au luat gândul de la profit, anul acesta şi se zbat să evite falimentul. Restaurantele, fotografii şi firmele de evenimente şomează de mai bine de o lună şi au pierderi uriaşe.
De Redactia Observator la 15.04.2020, 11:21- Florăriile supravieţuiesc prin comenzi telefonice
- Antreprenorii îşi fac probleme.
Micii antreprenori şi-au luat gândul de la profit, anul acesta şi se zbat să evite falimentul. Restaurantele, fotografii şi firmele de evenimente şomează de mai bine de o lună şi au pierderi uriaşe.
Iar florăriile mai supravieţuiesc doar cu ajutorul comenzilor prin telefon. Mulţi şi-au luat deja gândul de la un sprijin şi caută să se reprofileze.
Cu lacătul pe uşă, o florărie din Braşov mai onorează doar comenzile primite prin telefon. Apelurile sunt tot mai rare, însă. Iar clienţii sunt de regulă prietenii plecaţi din ţară ai proprietarei.
Angela Mercea, manager florarie: Stiu ca eu am afacerea deschisa si, ca sa ma ajute, probabil, pe mine si sa ofere si o bucurie rudelor din Romania, ma suna si imi dau aceste comenzi.
Comenzile de la distanţă sunt foarte mici însă. Proprietara se gândeşte cu îngrijorare la soarta afacerii. Era la început de drum. Pandemia i-a dat toate planurile peste cap.
Angela Mercea, manager florarie: Cum o sa va recuperati pierderile dupa ce o sa treaca aceasta criza? Speram ca vom reusi cu ateliere de creatie, ca lumea va dori sa socializeze, va dori sa invete sa creeze flori.
Şi organizatorii de evenimente traversează o perioadă crucială. Pierderile sunt uriaşe deja.
Claudia Oană, manager agenție evenimente: Din pacate, foarte multi colegi din domeniu sunt foarte afectati, isi fac griji pentru traiul zilnic. Pentru ca ei doar din asta traiau. Unii dintre ei au accesat fonduri europene, iar acum sunt in imposibilitatea de a-si implementa proiectele.
Sunt deja foarte mulţi cei care şi-au anulat evenimentele sau le-au amânat pentru anul viitor. În aceste condiţii, nici fotografii nu mai au activitate.
Mihai Trifan, fotograf: Suferim niste pierderi foarte mari pentru ca, in momentul de fata, clientii sunt foarte reticenti in a mai plati un astfel de serviciu. Si atunci noi de gandim fie sa diminuam preturile, fie sa venim cu pachete mult mai atractive pentru ei.
Prin momente dificile trec şi patronii de restaurante. Şi-au făcut calculele şi estimează că veniturile pe anul acesta vor fi la jumătate faţă de anul trecut.
Adrian Zanfir, director comercial: Şi la profit, dacă e să fim sinceri, nici nu prea ne gândim anul acesta. Dacă motoarele vor pleca turate bine după ce ieşim din această criză, sperăm să ajungem la zero. Dacă nu, în anii următori vom trage tare ca să recuperăm pierderea de anul acesta.
Antreprenorii speră să primească sprijin de la stat pentru a-şi reporni afacerile.