Anchetă la Metrorex, după ce un bărbat a rămas agăţat de vagon şi a fost târât zeci de metri
Scenele şocante filmate la metrou ieri, când un bărbat agăţat de vagon a fost târât zeci de metri, se pot repeta oricând! Două din zece trenuri din subteran nu au senzori la uşi. Asta înseamnă că toţi cei care intră sau ies din vagoane în ultima clipă riscă să fie striviţi sau traşi de tren.
De Redactia Observator la 10.10.2019, 21:35Scenele şocante filmate la metrou ieri, când un bărbat agăţat de vagon a fost târât zeci de metri, se pot repeta oricând! Două din zece trenuri din subteran nu au senzori la uşi. Asta înseamnă că toţi cei care intră sau ies din vagoane în ultima clipă riscă să fie striviţi sau traşi de tren până în tunel.
Imaginile şocante filmate ieri în staţia 1 Mai au fost vizionate astăzi de şefii Metrorex, dar şi de poliţişti.
Agăţat de uşa unui vagon şi târât zeci de metri pe peron, până în tunel, pasagerul a scăpat ca prin minune cu viaţă. Deşi rănit, nu a depus deocamdată o plângere. Însă conductorul care a accelerat fără să se asigure a fost audiat. Are 23 de ani şi este mecanic începător, cu nici doi ani de experienţă. Nu e primul incident în care e implicat.
În ultimul an a fost cercetat de două ori după ce a plecat cu metroul pe culoarea roşie a semaforului. Din fericire, vagoanele au fost oprite la timp, iar o tragedie a fost evitată.
Ion Rădoi, lider sindicat Metrorex: S-a întâmplat cu ceva vreme în urmă să treacă peste un semnal. Nu a oprit la timp într-una dintre staţii
Şi el, şi ajutorul lui - care avea rolul să se asigure că toţi pasagerii sunt în siguranţă, înainte să se închidă uşile - au fost pentru moment suspendaţi. Amândoi au declarat că nu au auzit ţipetele disperate ale victimei şi ale martorilor.
Ion Rădoi, lider sindicat Metrorex: Urmează ca într-un interval cât mai scurt de timp comisia de anchetă să spună care sunt concluziile. Mecanicul ajutor a anunţat că se închid uşile, la momentul respectiv
Iar uşile se închid de multe ori fără ca sistemul să sesizeze prezenţa unui pasager.
Aproape 20 la sută din metrourile din Capitală au o vechime de peste 15-20 de ani. Este şi cazul acestor garnituri care nu au senzori de protecţie la aceste uşi.
Senzorii instalaţi pot detecta prezenţa unor obiecte sau oameni, iar uşile se deschid automat. În acest caz de exemplu, bărbatul ar fi scăpat fără nicio zgârietură. Incidentul de ieri nu este unul izolat, spun călătorii, care recunosc: au forţat cel puţin o dată intrarea în vagoane.
Însă incidentul grav de ieri e un semnal de alarmă pentru toţi cei care încearcă să urce sau să coboare din metrou în ultima clipă.