Autorităţile promit drum paralel cu Valea Prahovei pentru evitarea blocajelor
Aglomeraţia infernală de pe DN1 se va rezolva cu un drum paralel. Este soluţia găsită de autorităţi, care vor să transforme un drum forestier, neasfaltat, într-o şosea adevărată pe care şoferii să nu-şi mai piardă timpul şi nervii.
De Redactia Observator la 09.01.2020, 21:48Aglomeraţia infernală de pe DN1 se va rezolva cu un drum paralel. Este soluţia găsită de autorităţi, care vor să transforme un drum forestier, neasfaltat, într-o şosea adevărată pe care şoferii să nu-şi mai piardă timpul şi nervii. Planul de modernizare e vechi, însă oficialii şi-au amintit de el abia după ce şoferii au stat şi câte 10 ore blocaţi în trafic în perioada sărbătorilor.
Sunt imaginile neputinţei. Neputinţa guvernelor din ultimii 30 de ani şi a şefilor de la Drumuri. Aglomeraţia de pe DN1 a devenit o tradiţie, mai ales de sărbători.
În 2020, oficialii au venit cu o nouă idee: un drum paralel cu Drumul Naţional 1.
Noua şosea s-ar construi în locul unui traseu pe care acum abia încap două maşini în acelaşi timp. Jumătate este drum judeţean, jumătate - forestier. O variantă mai scurtă cu aproximativ 20 de kilometri decât DN1.
Pentru modernizare este însă nevoie ca tot tronsonul să treacă de la Consiliile Judeţene în administrarea Companiei de Drumuri. Până atunci, primăriile peticesc cu asfalt.
Lucian Costea, primar Valea Doftanei: În primăvara acestui an să înceapă lucrările pe aceşti trei kilometri. Restul de nouă să rămână pentru o altfel de finanţare sau să se extindă acest PNDL şi acolo
Ionuţ Ciurea, preşedintele Pro Infrastructura: Dacă vrem să ducem un trafic greu sau trafic serios pe acel drum judeţean, trebuie făcută o fundaţie bună. Trebuie făcut un drum bun, deci nu putem să punem asfalt direct peste nişte pământ bătătorit
Ca de fiecare dată, noul an vine şi cu promisiuni legate de construirea autostrăzilor.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: La câţi kilometri de autostradă se aşteaptă românii la final de an? Pe o analiză de 45-102 kilometri, uitându-ne la stadiul fizic pe fiecare tronson, în funcţie de cum evoluează lucrările, o să vă spun
Alex Vîlvoi, preşedinte Asociaţia România fără gropi: Să fim optimişti dacă vom avea 50 de kilometri de autostradă nou-construită, dată în folosinţă, fără restricţii
Promisiunile legate de autostradă n-au lipsit din discursul niciunui politician.
Ludovic Orban, premierul României: Dacă aş fi rămas ministru al Transporturilor, vă garantez că se făcea şi Sibiu-Piteşti şi Comarnic-Braşov şi centura Bucureştiului
Rovana Plumb, fost ministru al Transporturilor: Nu am promis, am spus că se va circula pe 180 de kilometri de autostradă, formaţi din mai multe tronsoane
Dincolo de promisiunile politicienilor, datele statistice arată cât de gravă este situaţia infrastructurii. În ultimii 52 de ani, în România au fost construiţi puţin peste 800 de kilometri. Asta înseamnă 15 kilometri anual. În 2019, Guvernul a dat în folosinţă 22 de kilometri de şosea de mare viteză.