Șoferii îşi pun viaţa în pericol pe Autostrada Soarelui, în lipsa plaselor de protecție
Tragediile rutiere pândesc, din păcate, şi pe şoselele de mare viteză. Şi chiar dacă abia reuşim să construim noi kilometri de autostradă, pe tronsoanele pe care le avem deja nu sunt respectate normele minime de siguranță rutieră. Pe Autostrada Soarelui, de pildă, plasele de protecţie lipsesc pe porţiuni de kilometri întregi, astfel că zilnic şoferii care circulă pe acolo îşi pun viaţa în pericol.
De Redactia Observator la 31.01.2020, 11:13Tragediile rutiere pândesc, din păcate, şi pe şoselele de mare viteză. Şi chiar dacă abia reuşim să construim noi kilometri de autostradă, pe tronsoanele pe care le avem deja nu sunt respectate normele minime de siguranță rutieră. Pe Autostrada Soarelui, de pildă, plasele de protecţie lipsesc pe porţiuni de kilometri întregi, astfel că zilnic şoferii care circulă pe acolo îşi pun viaţa în pericol. S-a întâmplat şi în urmă cu două seri, când în faţa maşinii în care se aflau Ilan Laufer şi Alex Coita a sărit un câine. Doar norocul a făcut ca o tragedie să fie evitată. Cei de la Drumuri cunosc foarte bine problema, dar spun că ori de câte ori montează plase de protecţie, acestea sunt desfăcute de localnici.
Alex Coita era la volanul maşinii. În dreapta, colegul sãu de partid - Ilan Laufer. Cei doi urmau sã ajungã la Constanța, la o conferințã. La kilometrul 65, pe Autostrada Soarelui, drumul le-a fost întrerupt brusc.
Alex Coita - Eram în depasirea unui TIR, pe banda a doua, mergeam cu 120 maxim în mai putin, de 100 de metri am vãzut un biet cãțel care iesea din gardurile care despart sensurile de autostrada. Primul reflex a fost sa fac stânga dreapta.
Ilan Laufer - A fost un moment foarte ciudat. Mașina s-a mișcat și în clipa aia, dacã punea o frâna mai violența, aveam șanse sa intram chiar sub tir.
Tragedia a fost evitată. Dar incidentul aduce din nou în discuţie problema gardurilor de protecţie de pe şoseaua de mare viteză.
La kilometru 65 al autostrazii gardul nu doar cã este rupt, ci lipsește în totalitate. Orice animal de pe câmp poate ajunge, cu usurinþã, pe partea carosabila, iar în condiþii de vizibilitate scazuta se poate produce oricând o tragedie.
Rolul gardului de protecþie este vital, spun specialiștii. Plasa, cu o înãlþime de aproape doi metri, împiedicã pãtrunderea animalelor pe șosea. Panourile sunt folosite inclusiv ca parazãpezi pe timpul iernii. Cei de la Drumuri cunosc foarte bine problema.
Într-un rãspuns pentru Observator, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun cã "în anul 2019, s-au reparat 78,5 kilometri de gard de protecţie. S-au montat 20 de indicatoare rutiere de avertizare <<Atenţie, animale!>>. Ne confruntăm cu problema desfacerii gardului de către crescătorii de animale, pentru a permite păşunatul ovinelor şi bovinelor pe talazurile autostrăzii".