Bilet de două ori mai scump și promisiunea că maşinile vor ajunge la timp mai des. Schimbări în transportul public din Capitală
Biletul pentru o călătorie cu mijloacele de transport în comun din Capitală ar putea dispărea. În schimb, am putea avea tichete valabile 60 de minute, pe toate autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele. Vor costa de două ori mai mult, dar oficialii ne promit maşini care vor ajunge mai des la timp în staţii.
De Andre Rotaru la 14.05.2021, 21:11- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Preţul biletelor a crescut ultima oară acum 13 ani. În 2008, tariful era de 1 leu şi 10 bani.
Adrian Criţ, directorul STB: Din punctul nostru de vedere este necesară o nouă politică tarifară şi politica orară mi se pare cea mai ok în momentul de faţă.
În prezent, odată taxat, putem circula până la capăt de linie cu un autobuz, troleibuz sau tramvai. Noul bilet ar urma să coste 3 lei şi să fie valabil o oră.
''Foarte mult mi se pare 3 lei. Nu mi se pare normal.''
Cu noul bilet vom putea circula timp de o oră în tot sistemul de transport public. Asta înseamnă că pe parcursul celor 60 de minute vom putea schimba câte autobuze, troleibuze sau tramvaie avem nevoie pentru a ajunge la destinaţie.
Se ia în calcul introducerea unui nou tip de abonament
Iar planurile societăţii de transport Bucureşti nu se opresc aici. Intenţionează să introducă şi un nou abonament, valabil pe o perioadă de 12 luni.
Adrian Criţ, directorul STB: Pentru abonamentul anual, ar fi corect un preţ de maxim 500 de lei. Aşa am favoriza şi am atrage de partea noastră călătorii fideli.
Acum, un abonament lunar costă 50 de lei. Călătorii care circulă des ar face o economie de cel puţin 100 de lei. În schimbul costurilor mai mari, ar urma să primim servicii mai bune.
Şefii STB vor să rezolve problema autobuzelor arhipline, venite două sau trei în acelaşi timp, la intervale lungi. De săptămâna viitoare, şoferii vor fi monitorizaţi cu ajutorul unui nou sistem. Dintr-un centru de comandă special conceput, dispecerii îi vor anunţa dacă nu respectă programul.
Şofer STB: Ajung la capăt, îmi spune exact minutele şi timpul când trebuie să plec din cursă. Dacă sunt înaintat, îmi arată minutele cu înaintare, dacă sunt întârziat, îmi arată minutele cu întârziere.
Doar că de cele mai multe ori întârzierile nu pot fi recuperate în trafic. Unul dintre motive - benzile dedicate autobuzelor sunt, în continuare, prea puţine.
Şofer STB: Este dificil pentru că nu se poate pur şi simplu, banda 1 este blocata pur şi simplu, dacă vreau să merg spre semafor vin maşini mici care îmi taie faţa şi mă blochează.
Conducerea regiei de transport nu a vrut să dea un termen pentru intrarea în vigoare a scumpirilor şi ia în calcul ca preţurile să mai fie modificate.