15 camere de ultimă generație, montate pentru fluidizarea traficului în București
Autobuzele ar putea circula pe şinele de tramvai, în Bucureşti! Este ultima soluţie propusă de Primăria Capitalei, într-un oraş sufocat de trafic în fiecare zi. Legea care ar putea schimba Codul Rutier se află deja în dezbatere în Parlament. Până atunci, autorităţile montează zeci de camere de filmat inteligente în intersecţii.
De Redactia Observator la 06.11.2019, 20:51Autobuzele ar putea circula pe şinele de tramvai, în Bucureşti! Este ultima soluţie propusă de Primăria Capitalei, într-un oraş sufocat de trafic în fiecare zi. Legea care ar putea schimba Codul Rutier se află deja în dezbatere în Parlament. Până atunci, autorităţile montează zeci de camere de filmat inteligente în intersecţii, prin care semafoarele să-şi schimbe automat culoarea, în funcţie de aglomeraţie.
Peste un milion de maşini tranzitează zilnic Capitala. Încă pe atât sunt înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov. Un haos prin care cu greu îşi fac loc şi cele 1.100 de autobuze de transport public. Aşa că autorităţile vor să le pună. pe şine.
Gabriela Firea, primarul general al Capitalei: Linia de tramvai să devină banda unică a Capitalei în sensul în care atât autobuzele să poată să circule legal pe linia de tramvai. Astfel încât să putem să vorbim şi-n Bucureşti de un transport civilizat, confortabil, fluent
Nu e singura propunere a autorităţilor, care promit să monteze în Bucureşti 85 de camere de filmat, de ultimă generaţie. 15 astfel de dispozitive au ajuns deja în intersecţii.
Sistemul identifică şi contorizează maşinile care circulă printr-o intersecţie. Apoi, toate datele sunt transmise către centrul de management al traficului, care ajustează dinamic timpii semaforici. Mai exact, decid dacă un semafor stă mai mult pe culoarea verde pe sensul aglomerat.
La intersecțiile străzilor 11 Iunie cu Bulevardul Regina Maria, Calea Moșilor cu Strada Hristo Botev şi Calea Moșilor cu Strada Doctor Paleologu au fost montate deja noile camere pentru detecţia şi managementul traficului.
Neoficial, reprezentanţii Primăriei Capitalei spun că, în cazul în care soft-ul o va permite, aceste camere ar putea fi folosite şi pentru identificarea celor care circulă fără vignetă.
Noile camerele au o acurateţe de până la 95% faţă de 86% cât aveau cele instalate încă din 2008.