Câţi bani mai are de plătit Metrorex către Alstom pentru ca traficul în subteran să fie reluat în condiţii normale
Iar este scandal în jurul metroului bucureştean. Blocat de datorii neplatite, ministrul Transporturilor ar vrea să îl transfere la Primăria Capitalei. Sorin Grindeanu spune că un moldovean, de exemplu, nu trebuie să plătească pentru transportul public din Bucureşti. În replică, primarul Nicuşor Dan i-a transmis că Bucureşti nu este ţinut în spate de nimeni. Dimpotrivă.
De Greta Neagu la 02.08.2022, 19:35Cât timp autorităţile se ceartă sau aruncă responsabilitatea de la una la alta, situaţia de la metrou devine din ce în ce mai stresantă pentru călători.
Greta Neagu, reporter Observator: După ce compania care asigură mentenanţa metroului şi-a redus activitatea din cauza plăţilor restante pe care le are Metrorex, în subteran circulă, în momentul de faţă, doar 35 de trenuri din 57. Este motivul pentru care vedem intervale duble, chiar triple de timp.
Călător: Într-adevăr, este mult mai mare, undeva la 15 minute. Mai ales pe magistrala 1 şi 3 este cumplit.
Dacă până acum călătorii aşteptau între 3 şi 5 minute pe peron, acum timpul de aşteptare este şi de 14 minute.
- Nicușor Dan, reacție tranșantă după ce ministrul Transporturilor a spus că nu e corect ca un moldovean să...
- De ce e aglomeraţie la metrou şi trenurile vin tot mai rar. Metrorex a scos din circulaţie 38% din garnituri şi...
- Sorin Grindeanu vrea să dea afară întreaga conducere Metrorex: Compania nu trebuie să primească subvenţii din...
Călător: Mai întârziem la serviciu.
Reporter: Înainte cât stăteaţi?
Călător: Mai puţin, trei-patru minute.
Nu se va schimba nimic până când Metrorex nu va achita integral datoria pe care o are faţă de firma de mentenanţă.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: M-am săturat şi eu şi alţii ca acest disconfort pe care îl au bucureştenii să fie folosit ca un fel de mijloc de presiune asupra ministerului, Guvernului în a veni, de fiecare dată, cu bani.
Metroul, pasat între Ministerul Transporturilor şi Primăria Capitalei
Soluţia? Transferul companiei Metrorex la Primăria Capitalei.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: De ce nu se plăteşte de la bugetul statului transportul în comun la Cluj, la Iaşi, la Craiova, la Timişoara? Eu sunt deschis să am o discuţie cu Primăria Generală a Bucureştiului, dacă îşi doresc acest lucru.
În replică, primarul Nicuşor Dan a scris pe Facebook că Bucureşti nu este ţinut în spate de nimeni. Dimpotrivă. Capitala e cea care contribuie la susţinerea celorlalte regiuni.
Ionuţ Ciura, Asociaţia Pro Infrastructură: Este o şicană care are la bază contractul teribil de avantajos pentru privat, pentru Alstom. Şi teribil de dezavantajos pentru stat, pentru Metrorex. Adică pentru noi.
Nu există nici capacitatea administrativă la Bucureşti ca să se păstorească aşa cum trebuie Metrorex Nu există bani pentru aşa ceva dacă vrei să nu îţi baţi joc.
În mijlocul contrelor sunt prinşi călătorii.
Călător: Orice variantă prin care ar circula mai repede ar fi foarte ok.
Într-un răspuns pentru Observator, Metrorex spune că în acest moment mai are de plătit către Alstom 142 de milioane de lei, pentru servicii din mai-decembrie 2021. Pentru cele din 2022 s-au achitat circa 25 de milioane de lei.
Şefa Metrorex, Mariana Miclăuş, nu a fost însă de găsit pentru alte explicaţii