Ce au vrut să afle românii de pe internet în 2022? Google România: "Sunt câteva căutări care trebuie spuse mai departe"
Florin Salam le-a luat faţa lui Putin şi Zelenski, cel puţin în căutările românilor pe Google de anul acesta. ROBOR, moartea reginei Elisabeta sau reţeta de negresă - deşi, la o primă vedere, nu au niciun fel de legătură între ele, acestea se află în topul celor mai populare curiozităţi ale românilor.
De Redactia Observator la 07.12.2022, 21:58Războiul din Ucraina a fost subiectul numărul unu în căutările românilor pe Google. Dintre evenimentele de interes naţional, recensământul a fost cea mai populară curiozitate, iar, la nivel internaţional, moartea Reginei Elisabeta şi Eurovision conduc în top.
Deşi războiul din Ucraina a fost un subiect fierbinte în online, nici Vladimir Putin, cel mai controversat om al planetei, nici Volodimir Zelenski nu au reuşit să ajungă pe primul loc în căutări. Le-a luat faţa Florin Salam, după fake news-ul în care s-a anunţat moartea cântăreţului de manele. În top 10 al celor mai căutaţi oameni pe Google mai apar şi înotătorul David Popovici, Elena Udrea, dar şi Will Smith. Actorul de la Hollywood a fost subiect de scandal după ce, la ceremonia de decernare a premiilor Oscar, l-a lovit pe Chris Rock pentru o glumă.
"Am făcut acestă analiză de la 1 decembrie 2021 până la 1 decembrie 2022. Aşa am ajuns la concluzia că sunt câteva căutări care trebuie spuse mai departe", a spus CEO-ul Google România, Elisabeta Moraru.
Ce spun sociologii despre căutările pe Google
- Ce au căutat românii pe Google în 2022. Florin Salam, peste Vladimir Putin şi Volodimir Zelenski în topul celor...
- Google și-a schimbat logo-ul de Ziua Națională a României. Ce surpriză îi așteaptă pe cei care folosesc...
- Studiu: cum se reflectă criza în căutările oamenilor de pe Google. "Preţurile la energie electrică", în topul...
Când sunt în pană de inspiraţie, românii apelează tot la Google. Ideile de cină sau cadouri, costumele de Halloween şi reţetele rapide au fost printre cele mai frecvente căutări.
"Dacă vorbim despre Cupa Mondială, căutările ţin o lună, o lună şi un pic. Dacă e un scandal, căutările ţin o săptămână sau cât ţine scandalul, iar altele precum prăjitura negresă, care e cea mai căutată, ţin pe tot parcursul anului", a explicat directorul de marketing Google România, Dan Oros.
Sociologii explică faptul că aceste căutări spun ceva despre noi ca popor, aproape la fel de fidel ca un studiu sau un sondaj. "Suntem ceea ce căutăm atunci când nu se uită nimeni. Aşa cum am văzut şi la seriale. Pe primul loc este un serial turcesc", a transmis sociologul Dan Petre. Iar la categoria "filme" conduce detaşat cel mai profitabil film românesc din istorie, Teambuilding.