Video Studiu: cum se reflectă criza în căutările oamenilor de pe Google. "Preţurile la energie electrică", în topul căutărilor
Vacanţele sunt oricând binevenite, dar este evident că anul acesta, nu mai sunt una dintre priorităţile noastre. Şi asta pentru că suntem tot mai îngrijoraţi de evoluţia economică, iar situaţia incertă în care ne aflăm şi-a pus amprenta asupra comportamentului nostru de consum. Cumpărăm alimente şi produse mai ieftine şi renunţăm la ieşirile în oraş şi la excursii. Un studiu Google arată că suntem mai degrabă interesaţi de cum putem să economisim, în condiţiile în care totul s-a scumpit în ultima perioadă. Iată cum se reflectă criza în căutările noastre de pe Google.
"Preţurile la energie electrică" au fost în topul căutărilor pe Google în acest an. Numărul acestora a crescut cu 70% în ultimele luni. La fel şi metodele de economisire pentru un viitor mai stabil. Tot mai mulţi români s-au arătat interesaţi de depozitele bancare.
Adrian Brenţa, economist: Tendinţa aceasta de economisire a avut o creştere destul de importantă în ultimii 2 ani, de la aproape 170 miliarde lei, către 270 de mld lei, în acest moment dacă ne uităm pe statistica BNRvedem depozite record ale populatiei.
Şi căutările după ''aur'', ''liungouri'' şi ''furnizori aur'' au crescut cu 25% în primele 8 luni ale acestui an, faţă de anul 2021.
Oana Dumitrescu, manager de industrie Google: Sunt interesaţi şi de recesiune, în vara acestui an am văzut volume semnificative şi întrebări: când vine recesiunea? Ce este o recesiune? Credem ca motorul de cautare google e o oglinda aceea ce se intampla în societate.e
- Guvernul german alocă 83 de miliarde de euro pentru plafonarea preţurilor la gaze şi electricitate
- În plină criză energetică România stă cu 3 hidrocentrale noi nefolosite: "Aproape că apeşi butonul şi o pui...
- România asigură 90% din necesarul de energie electrică al Republicii Moldova. Bogdan Aurescu: "Situaţia este gravă"
Românii ruptă cu criza pe Google
În ultimul an, românii au căutat pe internet reduceri şi produse second hand. De altfel, a scăzut interesul acestora pentru turism, divertisment, dar şi achizitii spontane.
Adrian Brenţa, economist: Nevoile umane sunt de 3 categorii: de bază (hrană, alimente, apă, unde dormi), medii (îmbrăcăminte) şi elevate (cultură, distracţie). În momentul în care banii se reduc, se renunţă la nevoile elevate către cele de bază.
Acelaşi studiu arată că românii au fost interesaţi anul acesta şi de carduri de credit.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰