Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Studiu: cum se reflectă criza în căutările oamenilor de pe Google. "Preţurile la energie electrică", în topul căutărilor

Vacanţele sunt oricând binevenite, dar este evident că anul acesta, nu mai sunt una dintre priorităţile noastre. Şi asta pentru că suntem tot mai îngrijoraţi de evoluţia economică, iar situaţia incertă în care ne aflăm şi-a pus amprenta asupra comportamentului nostru de consum. Cumpărăm alimente şi produse mai ieftine şi renunţăm la ieşirile în oraş şi la excursii. Un studiu Google arată că suntem mai degrabă interesaţi de cum putem să economisim, în condiţiile în care totul s-a scumpit în ultima perioadă. Iată cum se reflectă criza în căutările noastre de pe Google. 

de Redactia Observator

la 07.11.2022 , 17:49

"Preţurile la energie electrică" au fost în topul căutărilor pe Google în acest an. Numărul acestora a crescut cu 70% în ultimele luni. La fel şi metodele de economisire pentru un viitor mai stabil. Tot mai mulţi români s-au arătat interesaţi de depozitele bancare. 

Adrian Brenţa, economist: Tendinţa aceasta de economisire a avut o creştere destul de importantă în ultimii 2 ani, de la aproape 170 miliarde lei, către 270 de mld lei, în acest moment dacă ne uităm pe statistica BNRvedem depozite record ale populatiei.

Şi căutările după ''aur'', ''liungouri'' şi ''furnizori aur'' au crescut cu 25% în primele 8 luni ale acestui an, faţă de anul 2021.  

Vezi și

Oana Dumitrescu, manager de industrie Google: Sunt interesaţi şi de recesiune, în vara acestui an am văzut volume semnificative şi întrebări: când vine recesiunea? Ce este o recesiune? Credem ca motorul de cautare google e o oglinda aceea ce se intampla în societate.e

Pe acelaşi subiect

Românii ruptă cu criza pe Google

În ultimul an, românii au căutat pe internet reduceri şi produse second hand. De altfel, a scăzut interesul acestora pentru turism, divertisment, dar şi achizitii spontane.

Adrian Brenţa, economist: Nevoile umane sunt de 3 categorii: de bază (hrană, alimente, apă, unde dormi), medii (îmbrăcăminte) şi elevate (cultură, distracţie). În momentul în care banii se reduc, se renunţă la nevoile elevate către cele de bază.

Acelaşi studiu arată că românii au fost interesaţi anul acesta şi de carduri de credit. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri economice » Studiu: cum se reflectă criza în căutările oamenilor de pe Google. "Preţurile la energie electrică", în topul căutărilor