Copiii cu ADHD sunt priviţi de societate ca persoane cu handicap sau cu o boală psihică
Au o tulburare de comportament, dar sunt priviţi de societate ca persoane cu handicap sau, mai grav, cu o boală psihică.Zilnic, într-o şcoală din România, un copil cu ADHD este pus la zid. Un băieţel de opt ani din Constanţa a fost părăsit de mamă, de tată, iar acum este marginalizat în clasa unde învaţă.
De Redactia Observator la 08.05.2017, 19:47Au o tulburare de comportament, dar sunt priviţi de societate ca persoane cu handicap sau, mai grav, cu o boală psihică.Zilnic, într-o şcoală din România, un copil cu ADHD este pus la zid. Un băieţel de opt ani din Constanţa a fost părăsit de mamă, de tată, iar acum este marginalizat în clasa unde învaţă.
Pentru că nu îi putem divulga identitatea, îi vom spune Ionuţ. Are opt ani şi este pus la zid, cum spune bunica lui, pentru un diagnostic asociat eronat de prea multe ori cu un handicap sau cu o boală psihică. Ionuţ are ADHD, o tulburare de atenţie cu hiperactivitate întâlnită la peste 8 la sută dintre elevi.
Părăsit de mamă, apoi de tată, Ionuţ i-a fost dat de instanţă bunicii materne, singura care are grijă ca băiatul să urmeze terapii de recuperare şi consiliere.
Bunica lui Ionuţ susţine că fiecare pas înainte pe care-l face nepotul ei, prin tratament, e urmat de mulţi paşi înapoi, când copilul intră în contact cu atmosfera ostilă din şcoală. Nici cel care ar fi trebuit să îl ajute n-a avut răbdare cu el.
În şcolile din România, însă, puţini dascăli au răbdare şi măsuri psihopedagogice potrivite ca să-i ajute pe copiii hiperactivi. O spune şi o mamă din Bucureşti cu un copil cu ADHD.
Oficial, în România, peste 8 mii de copii sunt diagnosticaţi cu ADHD. În realitate, ar fi peste 200 de mii. Tratată corect şi la timp, tulburarea de comportament nu este o piedică în dezvoltarea normală a copilului.
În România, familiile care au copiii cu ADHD se plâng că nu sunt sprijinite de autorităţi.
Psihologii spun că fiecare dascăl ar trebui să aibă cunoştinţe elementare care să-l ajute să gestioneeze conflictele în clasele unde învaţă şi copiii cu ADHD. Mai ales că, în România, numărul lor creşte în fiecare an.