Cum arată trecerile de pietoni supraînălţate din Bucureşti. Şoferii se plâng că sunt adevărate capcane
Atenţie când traversaţi centrul Capitalei! În Sectorul 1 au apărut primele intersecţii şi treceri de pietoni supraînălţate. Primăria speră să reducă aşa numărul accidentelor. Şoferii, în schimb, cred că mai bine s-ar fi astupat gropile şi abia apoi să apară alte capcane.
De Andre Rotaru la 26.07.2022, 22:03Fără să ştie exact la ce lucrează, dar cu încredere în şefii lor, meseriaşii muncesc de zor de câteva zile la o mică intersecţie din Sectorul 1.
Andre Rotaru, reporter Observator: Prima intersecţie supraînălţată va fi amenajată la 6-700 de metri de Guvern, între străzile Roma şi Washington. Muncitorii au adus deja echipamentele necesare dar şi materialele pe care le vor folosi. Au fost montate bordurile iar, în curând, nivelul carosabilului urmează să fie ridicat.
35 de intersecţii din acest sector ar urma să fie supraînălţate până la finalul acestui an, dar deocamdată reprezentanţii primăriei nu vor să facă publică întrega listă.
Cert e că lucrările fac parte dintr-un plan pentru siguranţa rutieră, adoptat anul acesta de edilii de sector. Şoferii nu sunt tocmai încântaţi de "piedicile" care le apar în cale. "Să facă o tâmpenie! Este foarte strâmt locul", a spus un şofer.
Treceri de pietoni supraînălţate în Sectorul 1
Tot în Sectorul 1 vor fi şi 100 de treceri de pietoni supraînălţate, în special în apropierea unităţilor de învăţământ. Trei dintre ele sunt deja gata: una lângă şcoala numărul 6, una lângă şcoala numărul 12, şi una lângă Liceul Jean Monnet.
Edilii speră că în acest fel se vor produce mai puţine accidente.
Lucian Diniţă, fostul şef al poliţiei rutiere: Există vreo măsură în ţara asta care să nu enerveze şoferii? Sunt foarte bune, pentru că nu fac nimic altceva decât că îi obligă pe şoferi să reducă viteza
Andra Arsintescu, Brigada Rutieră: Brigada Rutieră şi-a dat acordul cu privire la utilitatea acestui tip de reglementare, mai ales în contextul reînceperii anului şcolar. Măsura a fost adoptată în scopul creşterii siguranţei rutiere în zona unităţilor de învăţământ iar reglementările în cauză au rolul de a determina conducătorii auto să se deplaseze cu o viteză mai redusă.
În Sectorul 1, planul privind siguranța rutieră prevede şi limitarea vitezei la 30 de km/h pe unele străzi secundare.