Pericol în Gara de Nord din Capitală. Şuruburile care ţin calea ferată se desprind la o simplă atingere
Mai multe şuruburi din apropierea depoului ies, la o singură atingere, din locurile unde ar trebui să stea bine prinse. Un călător a filmat imagini care ar trebui să le dea de gândit reprezentanţilor CFR.
De Redactia Observator la 22.08.2018, 20:00- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Mai multe şuruburi din apropierea depoului ies, la o singură atingere, din locurile unde ar trebui să stea bine prinse. Un călător a filmat imagini care ar trebui să le dea de gândit reprezentanţilor CFR. Iar reporterii Observator au făcut un experiment - atenţie, fără a pune în pericol siguranţa transportului pe calea ferată. Puşi în faţa imaginilor şi a realităţii din teren, responsabilii pentru siguranţa infrastructurii au venit cu explicaţii incredibile.
Am mers în Gara de Nord pentru a verifica dacă sunt sau nu şuruburi slăbite, fără a pune în pericol siguranţa transportului pe calea ferată.
La doar câţiva metri de locul unde trag trenurile, se merge cu o viteză destul de mică, dar şuruburile care ţin şinele aproape că ies, efectiv, doar la o simplă atingere.
Înainte să mergem să anunţăm personal neregulile descoperite, vin către noi chiar responsabilii cu siguranţa căilor ferate.
Se apropie şi câţiva agenţi de pază paşnici şi primim prima explicaţie.
DISCUŢIE REPORTER - ANGAJAŢI CFR:
- Pericol e când, consecutiv, trei şuruburi sunt desprinse sau se desfac.
- Şi dacă sunt unul cu unul, nu e niciun pericol.
- Nu!
Explicaţia nu ne convinge. Iar domnii spun că nu au mandat să ne explice mai multe. Căutăm un punct de vedere avizat.
RAMIRO FELIX, secretar general al Federaţiei Mecanicilor de Locomotive din România:
Cred că a făcut o glumă. Teoretic, toate şuruburile trebuie să fie strânse. Nu există 3 şuruburi da, unul nu. Din moment ce sunt acolo ele trebuie strânse.
Primim şi o reacţie oficială de la CFR. Personalul feroviar face periodic verificări ale elementelor de prindere, iar concluziile arată că nu este afectată siguranţa circulaţiei.
RAMIRO FELIX, secretar general al Federaţiei Mecanicilor de Locomotive din România:
Acest lucru nu ar fi permis pe un tronson de cale ferată unde un tren circula cu 120km/h pentru că s-ar deplasa şina şi poate deraia trenul sub ea.
În urmă cu 10 zile, un tren a deraiat în apropiere de Craiova. E adevărat, nu din cauza şuruburilor desprinse. Ci din cauza unui mecanic băut care a ignorat semaforul roşu şi a intrat pe o linie moartă.
După 10 zile, CFR anunţă că abia se începe tăierea vagoanelor.
ANDREI NECIU, CFR Telecomunicaţii:
De-abia un vagon cred că l-au scos, dar dacă vă uitaţi aici, mai sunt vreo 6 vagoane, din 7 câte au fost.
S-a hotărât că o macara pe şine nu poate ajuta la evacuarea vagoanelor. Trebuie una rutieră. Amplasată sub pod. Doar că nu avem. Aşa că e nevoie să aducem una din străinătate. În tot acest timp, circulaţia trenurilor dintre Craiova-Timişoara şi Craiova-Bucureşti este deviată. Iar oamenii ajung la destinaţii cu întârzieri de zeci, uneori sute de minute.
Un tren Interegio, care a plecat din Bucureşti către Lugoj, ar fi trebuit să treacă pe linia afectată de trenul deraiat, dar a fost deviat.
Se circulă foarte greu din cauza devierii. Pentru că a ocolit de la Piatra Olt şi am avut întârziere de două ore, de exemplu, aseară de la Bucureşti, explică un călător.
La casele de bilete din Gări, oamenii cer explicaţii.
Să luăm autobuzul, ar fi recomandarea primită de pasageri.
Este una dintre soluţiile temporare găsite de CFR. Iar în lipsa unei alternative, oamenii se înarmează cu răbdare şi se conformează.
CFR a anunţat astăzi, printr-un comunicat, că toată procedura de eliberare a căii ferate afectate în localitatea Cârcea, din Craiova, va dura până pe 4 septembrie.