Internetul a jucat un rol important, în alegerea Președintelui României
Înainte să primească votul final, Klaus Iohannis a primit like şi share. Preşedintele României a fost decis, online, de generaţia Facebook. Nu au contat dezbaterile electorale, cât au contat filmuleţe alegătorilor din diaspora
De Redactia Observator la 17.11.2014, 19:31Înainte să primească votul final, Klaus Iohannis a primit like şi share. Preşedintele României a fost decis, online, de generaţia Facebook. Nu au contat dezbaterile electorale, cât au contat filmuleţe alegătorilor din diaspora.
Pe site-urile de socializare, revolta grupurilor mici din străinătate s-a rostogolit ca un bulgăre, până s-a transformat în avalanşă.
Diaspora a dat check-in la cozile lungi şi a transmis asta în toată lumea. Nemulţumitului i s-a luat poza şi s-a dat mai departe. Internetul a devenit cel mai eficient megafon electoral al zilelor noastre. Rapid. Global. Ieftin.
De la Munchen, până la Chişinău. Din Barcelona până în California, votanţii şi-au trimis protestul spre casă. Clipuri cu sute de mii de vizualizări. Imagini care au generat discuţii aprinse. Au fost preluate imediat pe pagina candidatului Iohannis. Cu like şi share.
La prima baie de mulţime, de la Universitate, a venit rândul celor de acasă să ridice telefoanele în aer. Să le trimită înapoi imaginea victoriei.
Nu voturile câştigate în diaspora l-au făcut pe Klaus preşedinte. Cutremurul s-a produs în ţară. Aici, a avut două milioane de alegători în plus, faţă de primul tur.
Share-ul a fost mai puternic decât darurile electorale. Tweet-ul, mai important decât discuţiile televizate. În 2014, România a ales cu tastatura. Şi abia apoi cu ştampila.