Într-o lume închisă, un drum expres Craiova-Pitești e deschis pentru muncitori şi utilaje
În timp ce criza provocată de coronavirus a blocat aproape totul în ţară, pe șantierul drumului expres Craiova-Pitești se lucrează la foc continuu.
De Redactia Observator la 04.04.2020, 16:44În timp ce criza provocată de coronavirus a blocat aproape totul în ţară, pe șantierul drumului expres Craiova-Pitești se lucrează la foc continuu. Constructorii fac eforturi să nu oprească lucrările şi profită, chiar, de restircţiile de circulaţie şi valorile scăzute de trafic pentru a grăbi procesul.
Pe şantierul celui mai aşteptat drum din Oltenia este forfotă mare. 600 de muncitori și 300 de utilaje se află în teren, pe șantierul drumului expres Craiova-Pitești. Se lucrează la foc continuu și nu există riscul ca graficul de execuție a lucrărilor să fie depășit
Primele două tronsoane, date în lucru anul trecut, ar trebui să fie gata până la finele anului viitor. Conducerea Companiei Naţionale de Drumuri se bazează, însă pe constructori că vor da în folosinţă chiar mai devreme anumite porţiuni din şoseaua de mare viteză. Cum ar fi centurile ocolitoare ale oraşelor Slatina şi Balş, parte a tronsonului 2.
Gabriel Budescu, director CNAIR: În momentul de faţă se lucrează conform graficului la Craiova-Piteşti, atât la tronsonul 1 cât şi la tronsonul 2. Are un grad de execuţie de 9,15 sectorul 1 şi 12,6 lotul 2. Perioada efectivă de finalizare ar fi la finele anului următor. Noi sperăm, avem promisiuni din partea constructorului că se va finaliza mai devreme.
Reporter: Se lucrează conform graficului?
Daniel Tomozei, reprezentant constructor tronson 2: Chiar înainte de grafic. Hotărârea de Guvern pentru pentru scoaterea din fondul forestier, s-a deblocat cea mai mare problemă.
Lucrările la primele două tronsoane, care însumează 57 de kilomentri, sunt realizate în proporţie de 11%. CNAIR precizează că firmele care au câştigat execuţia lucrărilor au stocuri de materiale, iar aprovizionarea, în această perioadă grea de COVID-19, se poate face fără probleme.
Licitaţiile pentru trosoanele 3 şi 4 se află în prezent în faza de evaluare a ofertelor depuse.