Magazinele cu specialități străine au succes la români
Românii au prins gustul specialităţilor asiatice sau arăbeşti. Magazinele destinate până nu demult doar micilor comunităţi de străini, sunt tot mai căutate de români. Le trec deseori pragul pentru condimente, vinuri sau dulciuri.
De Raluca Măndoiu la 09.02.2020, 00:11- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Românii au prins gustul specialităţilor asiatice sau arăbeşti. Magazinele destinate până nu demult doar micilor comunităţi de străini, sunt tot mai căutate de români. Le trec deseori pragul pentru condimente, vinuri sau dulciuri.
Născută în Republica Moldova, dar stabilită în Bucureşti, Natalia şi-a dorit să deschidă un magazin cu produse alimentare aduse de dincolo de Prut. La început, în prăvălia din Piaţa Amzei intrau doar moldoveni şi lipoveni. Acum lucrurile s-au schimbat.
NATALIA POPESCU, managerul unui magazin: Pe aici mai intră şi foarte mulţi turişti care descoperă cu plăcere şi surprindere produsele ruseşti. De asemenea, şi românii vin încântaţi să cumpere produsele care pe vremuri se aduceau din Uniunea Sovietică şi avem şi clienţi ruşi.
Cum cererea este mare, Natalia aduce atât bunătăţi din Republica Moldova şi Rusia, cât şi din Ucraina, Estonia şi Letonia. Cel mai bine se vând icrele roşii, şprotul şi vodca rusească, vinurile georgiene, dar şi colţunaşii sau dulciurile moldoveneşti.
Pe Vlad l-am găsit tot în centrul Bucureştiului. După cum se vede, magazinul lui are rafturile încărcate cu produse asiatice şi arăbeşti, dar şi cu alimente aduse din Germania, Olanda sau Austria. Românii care poftesc la specialităţile străine îi trec pragul tot mai des.
VLAD CUZA, comerciant: Putem spune că un procent de 50% s-a simţit. Această creştere se datorează şi faptului că am mărit gama de produse.
Românii au devenit mult mai atenţi la etichetă. Pe clienţi nu îi interesează doar ţara de provenienţă a produsul, ci şi conţinutul. Mulţi se feresc de aditivii alimentari şi de zahăr.
IOAN SIMU, managerul unei companii de cercetare: 52% din populaţia mondială consideră că a mânca sănătos înseamnă mai puţin zahăr.
Mai puţin dulci, mai picante sau foarte sărate, specialităţile străine încep să înlocuiască preparatele noastre tradiţionale.