Însoțitor pe yacht, mecanic de locomotivă sau controlor aerian - meserii de mii de euro
Au pierdut ani întregi pe băncile facultăţilor şi au visat o viaţă întreagă că vor deveni jurnalişti, economişti sau ingineri. Cu diplomele de licenţă în mână, mulţi tineri s-au trezit însă că pe piaţa muncii nu mai e loc şi pentru ei.
De Redactia Observator la 10.09.2019, 21:25Au pierdut ani întregi pe băncile facultăţilor şi au visat o viaţă întreagă că vor deveni jurnalişti, economişti sau ingineri. Cu diplomele de licenţă în mână, mulţi tineri s-au trezit însă că pe piaţa muncii nu mai e loc şi pentru ei. Aşa că s-au înscris la cursuri de calificare, care le aduc acum joburi plătite cu mii de euro.
Alexandru a terminat Facultatea de Jurnalism în 2003 şi a lucrat aproape trei ani pentru un ziar naţional. Nu a fost mulţumit nici de bani, nici de ce îi oferea diploma de licenţă. A urmat un curs de calificare ca steward pe yacht, care a durat o săptămână. Viaţa lui se va schimba complet. Din octombrie va lucra pentru un prinţ arab.
: Salariile încep undeva de la 2.500 de euro lunar, unde ai masă, cazare, transport dus-întors acasă gratuit, şi tips-uri care sunt destul de mari: undeva la 2 mii de euro săptămânal Carmen Preda, reprezentant şcoală de însoţitori pe yacht
Salarii la fel de mari câştigă şi mecanicii de locomotivă în ţari ca Germania sau Franţa. Şi nu-ţi ia mult timp să te pregăteşti. Nouă luni, 3.500 de lei şi multă pasiune. Asta şi-a spus Laurenţiu care s-a trezit cu o diplomă de inginer economic în mână, dar fără niciun viitor.
Am ales cursul ăsta pentru că mă atrage meseria de mecanic. În al doilea rând, pentru siguranţă. La finalul acestui curs, ai o posibilitate reală de a te angaja - Laurențiu Signaș, elev al şcolii de mecanici de locomotivă
În România un mecanic de locomotivă primeşte un salariu de 3.000 de lei, iar cererea e uriaşă. Într-un singur an, e nevoie de 400-500 de persoane, în condiţiile în care personalul feroviar e îmbătrânit şi iese la pensie. La CENAFER, singura şcoală feroviară din ţară, două mii de oameni aşteaptă să înceapă cursurile.
Plătit bine este şi Radu. Este controlor de trafic aerian la Romatsa şi câştigă câteva mii de lei lunar.
Întradevăr, nu mi-a trebuit o facultate. Metoda de selecţie presupune testarea unor abilităţi native pe care poţi să le ai sau nu. Spre deosebire de alte job-uri, aici monotonia nu există. Chiar dacă în fiecare zi dirijăm avioane, niciodată scenariul nu este acelaşi - Radu Trămândan, controlor de trafic aerian