Antena LIVE

Curs valutar

Animație. Cum s-a produs accidentul de la depoul Berceni. Zeci de angajați s-au salvat în ultimul moment din calea metroului

Incident extrem de grav la metroul bucureştean. În mod inexplicabil, un tren a scăpat de sub control, la depoul Berceni. Garnitura care gara la capăt de linie a sărit de pe şine, a rupt parapetul de protecţie şi a trecut prin zid direct în două încăperi adminstrative pe care le-a distrus după cum se vede. Două vagoane au rămas suspendate la aproape doi metri înălţime.

De la 26.01.2019, 20:43
WhatsApp
Vezi și:

Incident extrem de grav la metroul bucureştean. În mod inexplicabil, un tren a scăpat de sub control, la depoul Berceni. Garnitura care gara la capăt de linie a sărit de pe şine, a rupt parapetul de protecţie şi a trecut prin zid direct în două încăperi adminstrative pe care le-a distrus după cum se vede. Două vagoane au rămas suspendate la aproape doi metri înălţime.

Din fericire, trenul nu avea călători, iar mecanicul a suferit răni uşoare. Însă, în această zonă lucrează zeci de angajaţi. Ar fi putut fi un carnagiu, dacă accidentul ar fi avut loc într-o zi lucrătoare. 

- Deci el unde era, în tragere sau...

- Nu ştiu, nu ştiu, nu ştiu ce era...

- Păi unde e LDH-ul (n.r.: locomotiva)?

- Păi cred că e în spate. 

- Încolo, da?

- Prin împingere...

Uluiţi, angajaţii depoului Berceni şi anchetatorii se uită la vagoanele metroului suspendate la doi metri înălţime. 

Pe acelaşi subiect

Dumitru Șodolean, director Metrorex: A intrat singur in tractiune. Este un fenomen care nu s-a mai intâmplat. În clipa de fata nu avem explicații!

La rândul său, Daniel Vasile, purtător de cuvânt ISU Bucureşti-Ilfov a declarat că este pentru prima dată când s-au confruntat cu un astfel de incident.

"Pentru noi, pompierii, este prima oara cand vedem un astfel de eveniment la rețeaua de transport cu metroul", a precizat Vasile. 

La ora 9 şi 54 de minute garnitura trebuia garată în depou cu ajutorul unei locomotive. Pentru a putea fi împinsă pe şine, frânele ei au fost izolate. Mai erau 500 de metri de parcurs, când în mod inexplicabil, s-a cuplat tracţiunea trenului. Mecanicii au privit îngroziţi cum trenul accelerează fără să existe vreo intervenţie a lor. Mecanicul din locomotivă a reuşit doar să încetinească garnitura, de la 40 de kilometri pe oră, la 28. Cu acestă viteză, trenul a izbit tamponul de protecţie, a distrus vestiarul angajaţilor Metrorex şi a ajuns până în atelier.

Dumitru Șodolean, director Metrorex: Acolo e un depou unde se face mentenanta trenurilor. E un canal si trenul intra pe acea sina pentru a intra in mentenanta. Ei, a depasit acea sina, a rupt tampoanele. Acolo se termina șina. D-aia sunt suspendate pentru că nu mai era cale de rulare. 

Aproximativ 30 de angajaţi erau în atelier, în momentul accidentului. Când au auzit că se apropie metroul, au fugit şi nimeni nu a fost rănit. Unul dintre mecanici a însă nevoie de îngrijiri medicale.

Daniel Vasile, purtător de cuvânt ISU Bucureşti-Ilfov: Era in stare de soc și ulterior a fost transportat la spital cu contuzii. Evident că exista o problema semnificativă daca s-ar fi aflat la capătul celalalt, cel care a izbit parapetul gros de beton. 

Potrivit unor specialisti din sistem, este cel mai grav accident din istoria metroului bucureştean. Nu a afectat și circulaţia calatorilor. Însă, în ultima perioadă, pericolul a pândit în subteran. În urmă cu două luni, o echipă Observator a vrut să vadă exact cât de grave sunt problemele. 

Angajaţii s-au plans de mai multe ori că descoperă zilnic conductori defecţi, care provoacă scurtcircuite, dar şi cabluri electrice care cedează săptămânal şi provoacă avarii majore. 

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

social observatorweekend19 metrou tragedie bucuresti
Întrebarea zilei
Mergeți duminică la vot?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Ce să pui în butoiul cu varză murată ca să nu se acrească prea tare. Trucul...
Fanatik.ro
Publicat 22.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Ce se întâmplă cu toți pensionarii din România cu pensii mai mici de 3.000 de...
Gandul
Publicat 21.11.2024
Premieră în bătălia pentru Cotroceni. Sociolog din Elveția: „Candidații...
Adevărul
Publicat 22.11.2024
Ce a transmis fiica Elenei Lasconi după apariția la dezbaterea prezidențială....
A1
Publicat 21.11.2024
Horoscopul zilei de 23 noiembrie 2024. Gemenii primesc vești bune. Află ce se...
CaTine
Publicat 22.11.2024
Bianca Drăgușanu, primele declarații după ce poliția a fost chemată la...
spynews.ro
Publicat 21.11.2024
S-au aliat OFICIAL cu Kosovo împotriva României în războiul de la TAS:...
GSP
Publicat 22.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Temperatura ideală pentru centrala termică. La cât să o setezi pentru a nu-ți...
Useit
Publicat 19.11.2024
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redacţia.ro
Publicat 21.11.2024
„Geoană, Ciolacu… Ciucă… George Simion… Și femeia aia, cum o...
libertatea.ro
Publicat 22.11.2024
Selena Gomez își vede viitorul alături de Benny Blanco: „Este cel mai sigur...
ZU
Publicat 22.11.2024
Chec de post cu dovleac copt, foarte aromat și colorat
Hello taste
Publicat 22.11.2024
Au început să intre banii pe cardurile educaționale. Peste 650.000 de părinți...
Deparinti
Publicat 22.11.2024
Amnistia fiscală ratează țintele Guvernului. Câștigurile imaginate...
ziare.com
Publicat 22.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Ce este implantul dentar. Cui i se recomandă și cum se efectuează
Medicool
Publicat 22.11.2024