Animație. Cum s-a produs accidentul de la depoul Berceni. Zeci de angajați s-au salvat în ultimul moment din calea metroului
Incident extrem de grav la metroul bucureştean. În mod inexplicabil, un tren a scăpat de sub control, la depoul Berceni. Garnitura care gara la capăt de linie a sărit de pe şine, a rupt parapetul de protecţie şi a trecut prin zid direct în două încăperi adminstrative pe care le-a distrus după cum se vede. Două vagoane au rămas suspendate la aproape doi metri înălţime.
De Redactia Observator la 26.01.2019, 20:43- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Incident extrem de grav la metroul bucureştean. În mod inexplicabil, un tren a scăpat de sub control, la depoul Berceni. Garnitura care gara la capăt de linie a sărit de pe şine, a rupt parapetul de protecţie şi a trecut prin zid direct în două încăperi adminstrative pe care le-a distrus după cum se vede. Două vagoane au rămas suspendate la aproape doi metri înălţime.
Din fericire, trenul nu avea călători, iar mecanicul a suferit răni uşoare. Însă, în această zonă lucrează zeci de angajaţi. Ar fi putut fi un carnagiu, dacă accidentul ar fi avut loc într-o zi lucrătoare.
- Deci el unde era, în tragere sau...
- Nu ştiu, nu ştiu, nu ştiu ce era...
- Păi unde e LDH-ul (n.r.: locomotiva)?
- Păi cred că e în spate.
- Încolo, da?
- Prin împingere...
Uluiţi, angajaţii depoului Berceni şi anchetatorii se uită la vagoanele metroului suspendate la doi metri înălţime.
Dumitru Șodolean, director Metrorex: A intrat singur in tractiune. Este un fenomen care nu s-a mai intâmplat. În clipa de fata nu avem explicații!
La rândul său, Daniel Vasile, purtător de cuvânt ISU Bucureşti-Ilfov a declarat că este pentru prima dată când s-au confruntat cu un astfel de incident.
"Pentru noi, pompierii, este prima oara cand vedem un astfel de eveniment la rețeaua de transport cu metroul", a precizat Vasile.
La ora 9 şi 54 de minute garnitura trebuia garată în depou cu ajutorul unei locomotive. Pentru a putea fi împinsă pe şine, frânele ei au fost izolate. Mai erau 500 de metri de parcurs, când în mod inexplicabil, s-a cuplat tracţiunea trenului. Mecanicii au privit îngroziţi cum trenul accelerează fără să existe vreo intervenţie a lor. Mecanicul din locomotivă a reuşit doar să încetinească garnitura, de la 40 de kilometri pe oră, la 28. Cu acestă viteză, trenul a izbit tamponul de protecţie, a distrus vestiarul angajaţilor Metrorex şi a ajuns până în atelier.
Dumitru Șodolean, director Metrorex: Acolo e un depou unde se face mentenanta trenurilor. E un canal si trenul intra pe acea sina pentru a intra in mentenanta. Ei, a depasit acea sina, a rupt tampoanele. Acolo se termina șina. D-aia sunt suspendate pentru că nu mai era cale de rulare.
Aproximativ 30 de angajaţi erau în atelier, în momentul accidentului. Când au auzit că se apropie metroul, au fugit şi nimeni nu a fost rănit. Unul dintre mecanici a însă nevoie de îngrijiri medicale.
Daniel Vasile, purtător de cuvânt ISU Bucureşti-Ilfov: Era in stare de soc și ulterior a fost transportat la spital cu contuzii. Evident că exista o problema semnificativă daca s-ar fi aflat la capătul celalalt, cel care a izbit parapetul gros de beton.
Potrivit unor specialisti din sistem, este cel mai grav accident din istoria metroului bucureştean. Nu a afectat și circulaţia calatorilor. Însă, în ultima perioadă, pericolul a pândit în subteran. În urmă cu două luni, o echipă Observator a vrut să vadă exact cât de grave sunt problemele.
Angajaţii s-au plans de mai multe ori că descoperă zilnic conductori defecţi, care provoacă scurtcircuite, dar şi cabluri electrice care cedează săptămânal şi provoacă avarii majore.