O locomotivă S-A RUPT de tren şi 300 de pasageri au fost abandonaţi pe câmp, pe ruta Bucureşti Timişoara! De vină ar fi ... BULONUL
300 de oameni au fost abandonaţi în câmp, după ce vagoanele trenului Timişoara-Bucureşti s-au desprins inexplicabil de cele două locomotive ale garniturii. O oră au aşteptat călătorii ca locomotivele să se întoarcă. Speriaţi şi fără răspunsuri, oamenii au făcut fotografii şi le-au postat pe Facebook. E anchetă la CFR. Trenul va fi verificat tehnic, iar mecanicii audiaţi. Se putea întâmpla o tragedie, spun ceferiştii.
De Redactia Observator la 18.07.2017, 22:31300 de oameni au fost abandonaţi în câmp, după ce vagoanele trenului Timişoara-Bucureşti s-au desprins inexplicabil de cele două locomotive ale garniturii. O oră au aşteptat călătorii ca locomotivele să se întoarcă. Speriaţi şi fără răspunsuri, oamenii au făcut fotografii şi le-au postat pe Facebook. E anchetă la CFR. Trenul va fi verificat tehnic, iar mecanicii audiaţi. Se putea întâmpla o tragedie, spun ceferiştii.
Alina Vitcovschi, pasager în trenul rămas în câmp: "S-a auzit un zgomot foarte puternic. Ne-am dat jos din tren şi am văzut că nu mai avem locomotivă." Pasagerii trenului InterRegio s-au trezit azi-dimineaţă în câmp. Lângă un sat din Olt, abandonaţi în şase vagoane desprinse de cele două locomotive ale garniturii.
Alina Vitcovschi, pasager în trenul rămas în câmp: "Eram afară, stupefiaţi. Am postat pe Facebook pentru ca mi s-a părut o situaţie de râsu-plânsu, realmente."
De la mecanicii trenului, pasagerii au aflat târziu că BULONUL a fost de vină. Adrian Vlaicu, director adjunct CFR Călători: "Sistemele de securitate ale trenului au funcţionat perfect. Ruperile de cuplă nu sunt un fenomen nou, sunt de când există calea ferată."
A doua surpriză pentru pasageri a venit imediat după ce trenul s-a pus din nou în mişcare. Alina Vitcovschi, pasager în trenul rămas în câmp: "Ne-am oprit din nou, a ieşit fum de la roţile vagonului, sistemul de frânare s-a blocat şi riscam să ia foc."
Şi plecarea din gara Timişoara a fost amânată cu o jumătate de oră, tot din cauze tehnice. Locomotiva era defectă. Trenul va fi verificat tehnic, iar mecanicii audiaţi de o echipă de la siguranţa circulaţiei feroviare.
Nici la sosirea în Bucureşti, călătorii nu au primit de la CFR explicaţii sau scuze pentru cele aproape patru ore de întârziere.
În România, locomotivele stau pe şine şi 45 de ani, deşi ar trebui schimbate la 25. Iar investiţii nu s-au mai făcut din 2011.