Municipiul Hunedoara a rămas fără gară şi fără trenuri de călători
Se împlineşte un an de când cele şase garnituri care făceau legătura cu nodul de cale ferată din Simeria au fost anulate. Gara a ajuns o ruină, cu pereţi crăpaţi, scorojiţi, iar o parte din tavan s-a prăbuşit deja. Caz întâlnit, de altfel, şi în Municipiul Lupeni.
De Redactia Observator la 01.03.2019, 16:52Se împlineşte un an de când cele şase garnituri care făceau legătura cu nodul de cale ferată din Simeria au fost anulate. Gara a ajuns o ruină, cu pereţi crăpaţi, scorojiţi, iar o parte din tavan s-a prăbuşit deja. Caz întâlnit, de altfel, şi în Municipiul Lupeni.
Ca o culme a ironiei, CFR a renovat gara din Lupeni din 2015, apoi a pus lacătul pe ea. La o sută de kilometri distanţă, în municipiul Hunedoara, aceeaşi poveste. Doar câinii şi oamenii fără adăpost mai sunt văzuţi în staţia de tren. Locul a devenit preferat de cei care vor să îşi exerseze talentul în grafitti. În rest praf şi pulbere cât curpinde.
În vremurile bune, mii de oameni circulau cu trenul între Simeria şi Hunedoara, pe o distanţă de 18 kilometri. Nimeni nu se gândea, însă, că acestea vor deveni doar o amintire.
Tronsonul gării din Hunedoara a fost construit în urmă cu aproape 150 de ani. Înainte de revoluţie, chiar, circulau numeroase trenuri pentru navetişti. Şi existau, de altfel, garnituri care făceau legătura cu restul ţării.
Autorităţile locale nu pot face nimic, pentru că este vorba de o proprietate CFR. Însă reprezentanţii CFR nu au oferit niciun punct de vedere cu privire la situaţia gării din Hunedoara sau a celei din Lupeni.