Operatoare 112 cercetată disciplinar, după un dialog halucinant cu doi părinți disperați care aveau nevoie de ambulanţă pentru copil
Părinţi disperaţi duc un dialog halucinant la 112. Un bărbat care a sunat disperat să ceară ajutor pentru fetiţa lui s-a izbit de refuzuri categorice şi chiar reproşuri ale operatoarei. Ba chiar asistenta îl ceartă că nu-şi duce singur copilul la spital. A fost nevoie de trei apeluri pentru a primi salvarea. Asistenta este cercetată disciplinar, dar continuă să răspundă apelurilor.
De Alex Prunean la 16.02.2021, 20:33- Dialog halucinant între un tată şi o operatoare care a preluat apelul la 112
- Bărbatul cere ajutor, dar în loc primeşte doar reproşuri
Dialog halucinant între tată şi operatoare
''Alo, sărut mâna! Fetiţa urinează şi când urinează are sânge.
Medicul de familie, domnu'.
La ora asta nu am medic de familie.
Păi aveaţi până acum. Ambulanţa ce să vă facă acum, nu vă supăraţi pentru asta?''
Este o parte din dialogul şocant dintre tatăl fetiţei, de un an și nouă luni, cu probleme grave de sănătate şi o operatoare a serviciului de ambulanţă Cluj. Bărbatul cere ajutor, dar în loc de salvare primeşte doar reproşuri.
''Asta nu e urgenţă.
Bine, doamnă, deci dacă dumneavoastră spuneţi că nu e o urgenţă...
Ameninţările de rigoare, se aud ameninţările care urmează.
Nu, doamnă scumpă, nu e ameninţare.
Dar ce e?
Dacă fata îmi păţeşte ceva, dumneavoastră răspundeţi.
Eu nu răspund, răspunzi dumneata şi nevasta dumitale, că-s ai voştri copiii. Nu-s ai mei, eu pe ai mei mi i-am crescut.''
Disperat, bărbatul sună din nou la 112 . Dă însă de aceeaşi operatoare. Angajata Ambulanţei nu cedează nici de data aceasta la rugăminţile tatălui.
''Nu am maşină cu ce să mă duc, că dacă aş avea, mi-aş băga maşina.
Asta am mai auzit. Altceva, mai nou, ce poţi să-mi spui?''
Părinţii vor ca operatoarea să fie penalizată pentru felul în care a gestionat urgenţa
Fetiţa s-a făcut bine, însă părinţii vor să se facă dreptate. Tatăl a relatat întreaga poveste pentru Fii Observator.
Zagor Iosif, tatăl fetiţei: Vreau ca doamna să fie penalizată, inclusiv ceea ce mi s-a întâmplat mie să nu mai se întâmple la nicio persoană.
Conducerea Ambulanţei Cluj a deschis o anchetă.
Horia Simu, manager SAJ Cluj: Vom începe o acţiune de cercetare, în principal, ca să vedem despre ce a fost vorba, că într-adevăr, oricum ar fi, este stres, este agitaţie, dar nu este normal să se vorbească aşa.
Nici normal, dar nici regulamentar, potrivit ghidului de conduită scris de STS. Astfel, operatorul 112 trebuie să adopte o atitudine profesionistă şi respectuoasă şi să dea dovadă de calm, stăpânire de sine şi politeţe. De asemenea, tonul trebuie să reflecte înţelegere în convorbirile cu apelanţii.
Până la finalul anchetei însă, operatoarea va răspunde în continuare la telefoanele bolnavilor.