Patinoarul pentru viitorii hocheişti ai României, în calea trenului spre aeroport
Linia de cale ferată spre Aeroportul Otopeni e o condiţie obligatorie pentru ca ţara noastră să poată găzdui câteva dintre meciurile de la Euro 2020.
De Redactia Observator la 05.07.2019, 17:12Linia de cale ferată spre Aeroportul Otopeni e o condiţie obligatorie pentru ca ţara noastră să poată găzdui câteva dintre meciurile de la Euro 2020. Partea proastă este că, din cauza acestor evenimente sportive, viaţa unor oameni va fi dată peste cap definitiv. Asta pentru că trenul va trece prin curţile lor sau foarte aproape de locuinţe, moment în care vor putea spune "Adio!" liniştii de care s-au bucurat până acum.
De când a fost deschis şantierul, viitorii hocheişti ai României nu se mai pot antrena cum trebuie pe unicul patinoar dedicat lor.
Este peisajul în care zilnic, în baza sportivă din Otopeni, se antrenează zeci de copii care visează să devină jucători de hochei. La câţiva metri distanţă de ei, în mai puţin de un an, va trece trenul ce va lega Capitala de Otopeni.
Eduard Pană, directorul sportiv al patinoarului: Deja au început să treacă camioane de 20 tone pline cu nisip cu balast. Încep să cred că ne luptâm cu nişte mamuţi, cu nişte giganţi care trec peste ideea de sport, peste ideea de copil, peste ideea de protecţie a copilului.
Copil: Cum ţi s-ar părea dacă ar trece trenul pe aici.
Reporter: Nu bine.
Copil: De ce?
Reporter: Fac galagie.
Adriana are trei fete. Toate îşi doresc să fie sportive de performanţă aşa că le aduce la singura baza din ţară dedicată lor.
Mamă: Visează şi noaptea că sunt pe gheaţă. Eu cred că le pune sănătatea în pericol având în vedere că sunt mici, sunt mulţi şi pot ieşi oricând în faţă, eu stau cu stres de pe acum.
Localnic: Nu ştiu a cui a fost ideea şi ce urmăreşte de fapt. Nu cred că pentru cele câteva zile de campionat european să strici asemenea bijuterie de patinoar.
Lucrările pentru noua cale ferată ar trebui finalizate în mai puţin de un an, până la Campionatul European de Fotbal. Şi proprietarii caselor din zonă au reclamat proiectul.
Roxana Marisoiu, prorpietară: Aici e posibil să nu se mai poata locui. Aceasta casa va avea o valoare zero din toate punctele de vedere
Adrian Cuculis, avocat: Nu este respectata nici macar acea distanta minima de 100 de m de la axul liniei de cale ferate
Reprezentanţii CFR Infrastructură spun că şantierul respectă normele în domeniu.
"Înălțimea viaductului va fi de minimum 7,5 m, iar distanțele măsurate de la axul căii vor avea minimum 12,18 m și maximum 24,28 m. De asemenea, tot în cadrul acestui proiect, CFR SA va reabilita strada Drumul Gării Odăii, iar, dacă va fi cazul, utilitățile existente", au transmis oficialii CFR Infrastructură.
Peste 1.500 de oameni au semnat o petiţie în care cer modificarea proiectului. Documentul a ajuns la Guvern.