Podul din Suceava pe care zeci de oameni își riscă viața zilnic: "Mai faci o cruce, cu Dumnezeu înainte"
Dezastrul din Neamţ, unde un pod s-a prăbuşit cu două maşini pe el, se poate repeta oricând. Mai mult de jumătate din podurile rutiere aflate în administrarea companiei naţionale de drumuri au nevoie de reparaţii capitale, iar 53 sunt foarte degradate. Printre ele, şi cel mai tranzitat pod dintre judeţele Botoşani şi Suceava. Construit în anii '30, acesta pare să fi fost uitat de autorităţi. Zilnic, zeci de şoferi îşi riscă viaţa trecând pe acolo.
De Angela Bertea la 18.06.2022, 22:53Podul peste Siret, care leagă comunele Vârfu Câmpului şi Zvoriştea a fost construit acum...90 de ani. Are aproape 200 de metri lungime, dar e atât de ciuruit încă dacă priveşti de jos în sus, prin pod, vezi cerul sau maşinie care trec. Nu e de mirare căci în aproape un secol nu a fost niciodată reablitat sau consolidat.
Angela Bertea, reporter Observator: Stâlpi ruginiți și multe crăpături, atât pe margine cât și pe carosabil. Aşa se prezintă podul care leagătura între cele două județe, Botoșani și Suceava.
Şoferii traversează podul peste Siret cu teamă, iar pietonii îl evită
"Sunt atâția ani de când fac drumul ăsta și e dezastru"
- Alte trei poduri din Neamţ ar putea avea soarta celui de la Luţca: "E periculos, dar ce să facem, trebuie să...
- Povestea podului prăbuşit din Neamţ s-ar putea repeta în Bucureşti, cu podul Barasab. Stă fără recepţie de...
- Animație grafică. Cum s-a prăbușit podul de Luţca. Autorităţile vor să dinamiteze ce a mai rămas din el
"Cu greu, te sperii, cu teamă, mai faci o cruce, cu Dumnezeu înainte, altfel nu avem cum. Se pare că ai noștri nu fac nimic. Noi sperăm la ceva mai bun, dar rămânem cu speranţa"
Pentru a evita o tragedie, autorităţile au găsit soluţia de avarie: au impus restricţii de viteză şi tonaj. Maşinile pot circula cu cel mult 30 Km la oră, iar camioanele care depăşesc 7,5 trebuie să facă un ocol de 70 de kilometri. Regulile sunt ignorate însă de şoferi.
Ca de obicei, oficialii de la Drumuri promit reabilitatea podurilor periculoase
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Acest pod este propus spre înlocuire. Avem deja o expertiză tehnică realizată, avem şi studiul de fezabilitate. Suntem acum în faza în care stabilim sursa de finanțare pentru construirea noului pod.
Vestea bună este că autorităţile lucreză la un nou pod. Vestea prostă este că lucrările au început de... 26 de ani, iar de atunci au rămas tot la şase piloni şi grinzi ce nu mai pot fi folosite astazi.
Podul de la Vârful Câmpului se numără printre cele 53 de poduri din administrarea CNAIR aflate într-o stare avansată de degradare. Alte 2.383 dintr-un total de 4.482 au nevoie de reparaţii.