Programul Rabla demarează greu. Când se estimează că vor apărea primele fonduri
Mii de români şi-au rezervat tichete Rabla, dar programul întârzie. De la un an la altul, eligibile vor fi maşinile tot mai puţin poluante. Producătorii şi vânzătorii aşteaptă să se aloce fondurile, însă nu cred că programul va mai avea succesul din anii trecuţi.
De Redactia Observator la 24.04.2017, 20:24- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Mii de români şi-au rezervat tichete Rabla, dar programul întârzie. De la un an la altul, eligibile vor fi maşinile tot mai puţin poluante. Producătorii şi vânzătorii aşteaptă să se aloce fondurile, însă nu cred că programul va mai avea succesul din anii trecuţi.
Pentru prima dată de la lansare, prin programul Rabla vor putea fi cumpărate maşinile mai puţin poluante, care emit sub 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Programul va debuta cel mai devreme la mijlocul lunii mai şi va avea o strategie pentru următorii 3 ani. Pentru casarea unei maşini vechi, voucherele vor avea o valoare de aproape 1.500 de euro. Însă, Rabla va fi anul acesta un eşec, spun ecologiştii.
Peste o sută de mii de maşini second-hand au fost înmatriculate în primele 3 luni ale anului, de 6 ori mai multe multe faţă de cele noi. Pentru maşinile hybride ecobonsurile vor ajunge la 4.500 de euro şi chiar 10.000 de euro pentru maşinile electrice.
167 de astfel de maşini au fost vândute anul trecut în ţara noastră, în timp ce în Norvegia aproape 25.000. În continuare în ţara noastră există o mare problemă: aceste maşini nu sunt prea accesibile pentru românul de rând , infrastructura rutieră este precară şi lipsesc staţiile de încărcare.
În 2016, francezi au cumpărat peste 20 de mii de maşini electrice, nemţi peste 11 mii, iar englezii au achiziţionat peste 10 mii de astfel de autoturisme. În alte ţări, există sute de staţii de încărcare şi multe facilităţi. În Norvegia, maşinile electrice pot circula pe banda autobuzelor, pe o bandă specială pe autostradă sau pot fi transportate gratuit cu feribotul.