SCANDAL la nivel înalt pe tema achiziţiilor de ambulanţe noi! În tot acest timp, pacienţii suferă
În timp ce bolnavii sunt salvaţi cu ambulanţe vechi de două decenii, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi ministrul sănătăţii se ceartă de zor! Raed Arafat îl acuză pe şeful de la Sănătate că blochează cumpărarea de maşini noi. Florian Bodog susţine că nu este aşa. Singurul lucru pe care îl doreşte este ca totul să se facă legal. Cei doi nu se luptă doar în declaraţii, ci şi în documente, plus o serie de mesaje pe reţelele de socializare. Iar în timpul acestui mic război, medicii sunt nevoiţi să meargă cu maşinile proprii la cazurile grave.
De Redactia Observator la 29.05.2017, 20:46În timp ce bolnavii sunt salvaţi cu ambulanţe vechi de două decenii, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi ministrul sănătăţii se ceartă de zor! Raed Arafat îl acuză pe şeful de la Sănătate că blochează cumpărarea de maşini noi. Florian Bodog susţine că nu este aşa. Singurul lucru pe care îl doreşte este ca totul să se facă legal. Cei doi nu se luptă doar în declaraţii, ci şi în documente, plus o serie de mesaje pe reţelele de socializare. Iar în timpul acestui mic război, medicii sunt nevoiţi să meargă cu maşinile proprii la cazurile grave.
La Podu Iloaiei singura ambulanţă din oraş este în service, iar doctorii au adoptat o soluţie se criză.
Iar situaţia e alta în fiecare zi. De fiecare dată una limită. De exemplu, în Iaşi, pe 21 mai, ambulanţele au acoperit 213 intervenţii cu 30 de maşini. După două zile, tot în Iaşi, au fost disponibile încă 32 de ambulanţe. Însă ele au fost trimise la 395 de cazuri. Situaţia este similară şi în restul ţării. În Sibiu 14 ambulanţe şi două autospeciale SMURD trebuie să facă faţă aproape zilnic unui număr de 185 de bolnavi, dintre care 40 în stare foarte gravă.
Capitala e de departe punctul cel mai fierbinte când vine vorba de intervenţiile de urgenţă. Şi vorbim deja, despre o problemă de viaţă şi moartă. Săptămâna trecută, a existat o zi în care Ambulanţa a acoperit 736 de cazuri cu 55 de maşini cu medici şi asistenţi, iar SMURD-ul a intervenit la 195 de urgenţe cu 11 autospeciale.
- TERIBIL! Cei doi fraţi din Balş, morţi într-un cumplit accident, primiseră CADOU maşina care i-a ucis, de la...
- Un jandarm tulcean care se pregătea să se însoare şi să devină tată a fost băgat în comă de un proxenet pe...
- Aglomeraţie pe Litoral şi în minivacanţa de Rusalii. Vremea nu va ţine însă cu turiştii
Antonel are 15 ani de când munceşte la Ambulanţa Bucureşti. Când a intrat în sistemul de urgenţă, maşina pe care lucrează şi în ziua de azi era deja veche. Speră că va primi una nouă, până atunci, însă, se străduieşte să o menţină în stare de funcţionare.
Dintre cele 180 de maşini câte are Ambulanţa Bucureşti-Ilfov, mai bine de jumătate sunt candidate perfecte la programul RABLA, au peste 10 ani vechime. Din păcate, achiziţiile unor maşini noi a început cu un scandal. Unul în care Raed Arad susţine că, prin decizia Ministerului Sănătăţii de reluare a procedurii de achiziţie, cumpărarea de ambulanţe noi va întârzia cu minimum 2 ani.
Până la standarde, cifrele dezvăluie o realitate neagră. În 2016 din 400 de autospeciale SMURD, 302 au fost trase periodic pe dreapta pentru reparaţii. În medie, fiecare maşină stricată a stat în service câte 58 de zile pe toată perioada anului. Astăzi, după o discuţie cu premierul Grindeanu, ministrul sănătăţii a promis că se va lucra împreună cu Raed Arafat, pentru a găsi o soluţie.
În toată ţara, la momentul de faţă există 2490 de ambulanţe şi autospeciale SMURD. Aproape jumătate ar trebui înlocuite.