Resturantele devin cei mai buni clienţi pentru producătorii şi fermierii români (Video)
Meniuri sofisticate cu ingrediente locale. Este noul concept menit să atragă cât mai mulţi clienţi în restaurantele din ţară.
De Redactia Observator la 27.05.2019, 01:30Meniuri sofisticate cu ingrediente locale. Este noul concept menit să atragă cât mai mulţi clienţi în restaurantele din ţară.
Chefii iau brânză şi ouă direct din gospodării, comandă peşte proaspăt de la păstrăvării şi culeg legumele din grădină. Promovează astfel produsele din zonă, iar turiştii sunt încântaţi de gustul autentic.
Resturantele devin cei mai buni clienţi pentru producătorii şi fermierii români
De la felul întâi, până la desert, meniul pregătit în acest hotel de lux din Mureş, este doar din ingrediente naturale. Ca să facă rost de ele, chefii au căutat în toată zona Transilvaniei produse care să se preteze reţetelor sofisticate. Ingredientele sunt aduse chiar şi de la 150 de kilometri.
Un exemplu este ciolanul de miel născut şi crescut pe valea Mureşului, cu o garnitură de cartofi dulci şi un sote de fasole din trei tipuri, fasole verde, fasole roşie şi fasole albă, un sote cu bacon.
Brânza cremoasă, care rivalizează cu Camembertul francezilor, provine din Timian, judeţul Harghita, carnea de miel din Albeşti, judeţul Mureş, iar peştele este adus din vârf de munte. Într-o păstrăvărie de pe Valea Gurghiului, apa este limpede ca cea de izvor.
Vinul care însoţeşte preparatul este făcut desigur tot în zonă.
"E de fapt această spendoare a locurilor şi a bunătăţilor care ne sunt oferite de pământul pe care noi trăim şi care pot fi transfigurate dincolo de mâncarea tradiţională în nişte experienţe de viaţă memorabile", a precizat o clientă.
Totuşi, astfel de restaurante sunt rare, iar preparatele sunt mai scumpe decât cele clasice. Un meniu complet ajunge la 100 de lei.