România are trenuri de viteză cumpărate cu MILIOANE DE EURO, ce abia se târâie pe liniile ferate fragile!
În România, există trenuri de ultimă generaţie cumpărate cu milioane de euro ce abia se târâie pe liniile ferate slabe din ţara noastră. Managerii companiilor feroviare private se mândresc cu ele mai mult la expoziţii. Cel mai modern tren din România poate rula cu 200 de kilometri pe oră. O viteză la care România doar visează.
De Redactia Observator la 23.05.2017, 21:12În România, există trenuri de ultimă generaţie cumpărate cu milioane de euro ce abia se târâie pe liniile ferate slabe din ţara noastră. Managerii companiilor feroviare private se mândresc cu ele mai mult la expoziţii. Cel mai modern tren din România poate rula cu 200 de kilometri pe oră. O viteză la care România doar visează.
Un tren privat, expus la Gara de Nord din Bucureşti, e privit ca o ciudăţenie. Un singur vagon, scos din fabrică anul trecut, a costat, atenţie, un milion de euro.
Şi, da, poate cu uşurinţă să circule cu 200 de kilometri pe oră. Însă nu în ţara noastră.
La noi, viteza medie a trenurilor de călători nu depăşeşte 45 de kilometri pe oră, ceea ce clasează România la coada Europei. Din peste zece mii de kilometri de cale ferată, am reuşit în ultimii ani să recondiţionăm în jur de 400. Nici 10%.
De la trenurile de ultimă generaţie, suntem poftiţi să urcăm într-o locomotivă cu abur, de epocă.
În total, mai sunt 8 în ţară, funcţionale, dar scoase din depouri doar la expoziţii, din lipsă de revizii.
Dacă statul ar investi să le repare, locomotivele ar putea deveni o atracţie turistică.
Câţiva copii ascultă uimiţi poveştile de pe vremea când locomotivele erau alimentate cu cărbuni. Alţi pasionaţi fotografiază fiecare detaliu în parte, iar unii urcă nostalgici în trenul regal.
Trenul regal rămâne o încântare, mai ales pentru străini.
Trenul regal este destul de puţin folosit. Anul trecut, Principesa Margareta a călătorit chiar în acest vagon. Sunt costuri foarte mari pe care statul le plăteşte peste mentenanţa şi conservarea trenului regal. Vorbim de zeci de mii de euro în fiecare an.
Trenurile expuse în gară pot fi vizitate până miercuri.