Românii se întorc încet-încet spre magazinele de lângă casă (Video)
Distanţa mare faţă de hypermarketuri, aglomeraţia din magazinele mari, precum şi diferenţele mici de preţuri îi determină pe tot mai mulţi români să se îndrepte spre chioşcurile de lângă bloc.
De Redactia Observator la 15.07.2019, 17:34Distanţa mare faţă de hypermarketuri, aglomeraţia din magazinele mari, precum şi diferenţele mici de preţuri îi determină pe tot mai mulţi români să se îndrepte spre chioşcurile de lângă bloc. Deşi preţul e în continuare important, nu mai este principalul criteriu de achiziţie. Românii încep să caute varianta cea mai convenabilă, ţinând cont şi de propriul confort.
Magazinele din apropierea casei încep să redevină interesante pentru români, aproape la fel de importante precum erau înainte de apariţia hypermarketurilor.
Deşi preţul este în continuare un criteriu important de achziţie, românii au început să ţină cont şi de propriul confort, şi anume cât de uşor au acces la marfa dorită.
Tânără: Nu am nevoie de atât de multe lucruri. Am un stil de viaţă activ şi nu pot să zic că gătesc foarte des acasă, ca atare ce mânânc e suficient de aici. Plus de asta, mi se pare o pierdere mare de timp să mergi în magazine extrem de mari în care cumperi şi ce nu ai nevoie.
Pentru mulţi români, diferenţele de preţuri nu sunt atât de mari încât să merite deplasarea la hypermarket.
George Butunoiu, consultant culinar: Preţurile conteză la cantităţi mari, la cantităţi mici sigur că e mult mai puţin important. Acum românii câştigă semnficativ mai mult, cel puţin în oraşe, şi diferenţa asta de câştiguri e normal să fie alocată către comoditate.
Ponderea românilor care îşi umplu frigiderele şi cămările la sfârşit de săptămână a început să scadă în ultimii doi ani. De la 75% în 2016 la 65% anul trecut, potrivit unuit studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă. O consecinţă a acestui fapt este că românii gătesc tot mai puţin acasă.
Florin Bălănică, medic nutriţionist: Este firesc să comandăm sau să cumpărăm sau să consumăm mâncare gata făcută pentru că nu mai avem timp să o preparăm. Avantajul este că putem mânca repede când ne este foame. Dezavantajul este că vom mânca mult şi mai multă mâncare procesată.
Românii admit că pacheţelul pentru serviciu este tot mai rar.
Unu din patru români au ales anul trecut magazinele din apropierea casei pentru cumpărturile de nevoie imediată, cum ar fi necesităţile de peste zi. Prin comparaţie, în 2016 doar unu din zece români făcea asta.
George Butunoiu, consultant culinar: Oamenii gătesc foarte puţin acasă şi din lipsă de timp, pe de altă parte şi datorită faptului că au foarte multe opţiuni în jur. Îşi cumpără canităţi foarte mici pentru că nu e nevoie să îţi faci stocuri. Toată lumea coboară la 12:30 -13:00 şi merg la restaurant sau la cantină locurile astea în care se mânăncă în oraş, nu mai vine nimeni aproape cu pacheţelul. Preţurile contează la cantităţi mari, la cantităţi mici sigur că e mult mai puţin important şi dacă iei în calcul şi timpul de deplasare şi cât de greu e să ajungi în locurile mai îndepartate din Bucureşti şi cu maşina şi cu taxiul, ceea ce ar face să te coste per ansamblu mai mult e normal să mergi chiar dacă costa puţin mai mult la magazinul din colţ. Acum românii câştigă seminficativ mai mult cel puţin în oraşe şi diferenţa asta de câştiguri e normal să fei alocată către comoditate.
Tânără: E mult mai aproape şi e simplu. Nu conduc ca atare toate cumpărăturile le fac de aici.
Reporter: Diferenţa de preţ e semnificativă sau cam la fel?
Tânără: Ţinând cont că nu dau bani pe transport nu mă uit dacă sunt preţuri mai mici sau mai mari.
Florin Bălănică, medic nutriţionist: Este absolut normal. Viaţa omului modern este un fast life. Mâncăm repede, trăim absolut repede. Acelaşi fel de mâncare consumat din supermarket sau din magazin de proximitate versus acelaşi fel de mâncare gătit acasă mă va îngrăşa mai mult pentru că evident o mâncare procesată o mâncare făcută pe repede inainte şi în cantităţi mare nu poate avea aceaşi comopziţie cu aceea mâncare pe care o gătim acasă.