Românii vor spectacol în farfurie, iar bucătarii devin adevăraţi artişti când vine vorba de plating
Pofta nu mai vine doar mâncând. Ci şi privind. E lucrul pe care bucătarii îl ştiu cel mai bine. Pentru ei, platingul perfect înseamnă clienţi mulţumiţi. Aşa că se transformă în adevăraţi artişti atunci când vine vorba despre aranjat ingredientele în farfurie. Iată secretele lor.
De Redactia Observator la 10.10.2018, 22:13Pofta nu mai vine doar mâncând. Ci şi privind. E lucrul pe care bucătarii îl ştiu cel mai bine. Pentru ei, platingul perfect înseamnă clienţi mulţumiţi. Aşa că se transformă în adevăraţi artişti atunci când vine vorba despre aranjat ingredientele în farfurie. Iată secretele lor.
Preparatul pe care chef Sorin îl aşează atent în farfurie se numeşte ou perfect. Conţine trufe, piure de ţelină şi măr verde.
Sorin Miftode, chef: E necesar să ţinem cont de culoarea fiecărui preparat. Nu există preparat mai ales cald fără sos. Este un dish uscat, fad.
Sosurile dau impresia de savoare, spun specialiştii. Şi alegerea farfuriei e foarte importantă pentru platingul final.
Sorin Miftode, chef: Alegem farfuria potrivită zic eu în funcţie de cromatica preparatului. Să avem mai multe culori vii în mare parte, cel puţin 3 culori vii. Dacă avem un roşu, un verde,un alb, un galben e perfect.
Ideea de aşezare perfectă în farfurie a devenit cu atât mai importantă, cu cât tendinţa clienţilor de restaurante este de "a mânca", mai întâi, cu ochii. Pun pe primul loc felul în care arată un preparat, şi-abia apoi ingredientele şi gustul.
Cătălin Grancea: Aşezarea preparatelor în farfurie deja este primul factor care de fapt vinde acel preparat. În ultima vreme vedem şi vorbim despre o revoluţie "fine dining" atât în restaurantele de profil fine dining cât şi în restaurantele clasice.
Insă bătălia celor mai tari farfurii se dă în mediul online. Site-urile de socializare au creat o adevărată revoluţie culinară. Şi asta pentru că preparatele atent aşezate în farfurie ajung să strângă printre cele mai multe vizualizări.
Studiile arată că jumătate din impactul pe care un preparat îl are asupra degustătorului constă în felul în care este prezentat în farfurie.