Taxa auto revine: este informaţia care a încins astăzi spiritele la Ministerul Mediului
Taxa auto revine: este informaţia care a încins astăzi spiritele la Ministerul Mediului.
De Redactia Observator la 14.03.2018, 20:46- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Taxa auto revine: este informaţia care a încins astăzi spiritele la Ministerul Mediului. Aleşii se pregătesc să îi taxeze pe şoferii care poluează mediul, dar nu au făcut încă toate calculele. Speriaţi că vor plăti prea mult, românii au renunţat să mai cumpere maşini vechi de peste graniţe şi se îndreaptă spre autoturismele noi.
Chiar dinainte să reapară, taxa auto îşi face deja simţit efectul pe şoselele din România.
Speriaţi că taxa auto va fi reintrodusă, mulţi români au renunţat la ideea de a-şi cumpăra o maşină second hand, aşa că înmatriculările pentru maşinile euro 2 şi euro 3 au scăzut cu 30% faţă de anul trecut. În schimb, pentru maşinile mai puţin poluante, înmatriculările au crescut cu 50% faţă de 2017.
Mai exact, modelele fabricate până în anul 2000, cu emisii mari de noxe, au pierdut cea mai mare cotă de piaţă. Urmează cele cu normă Euro 3, fabricate între 2001 şi 2005, ale căror înmatriculări au scăzut cu aproape 16% la începutul acestui an, faţă de 2017.
Rămân însă populare autovehiculele fabricate după 2006, cu o norme mai mici de poluare.
Noua taxă, care va înlocui timbrul de mediu, va fi plătită de toţi şoferii, sub formă de impozit, şi va creşte în fiecare an, în funcţie de cât de mult de învecheşte maşina.
Impozit anual, diferenţiat, în funcţie de gradul de poluare şi, evident, raportat la vechimea vehiculului. Gradual încasat, astfel încât nici presiunea financiară asupra posesorilor de vehicule să nu fie mare.
Surse din grupul de lucru pentru stabilirea noii taxe au declarat că cel mai mic tarif ar putea fi de 50 de euro pe an. Ceva mai mult vor plăti şoferii cu maşini noneuro sau Euro 1: câteva sute de euro pe an. Însă Ministerul Mediului nu a confirmat, deocamdată, valoarea taxei.
În prezent, reprezentanţi ai Ministerului Mediului, Ministerului Economiei şi cei ai Finanţelor Publice lucrează la o formulă de calcul privind taxarea poluării.