Timpul de aşteptare înainte de un zbor ar putea creşte până la opt ore. Care sunt explicaţiile specialiştilor
Opt ore de aşteptare în aeroport. Aşa ar putea arăta următoarea călătorie cu avionul şi începutul vacanţei. Este previziunea şocantă făcută de Asociaţia Internaţională de Transport Aerian, pentru luna august. Asta pentru că aeroporturile lumii nu sunt încă pregătite pentru revenirea la normalitate a aviaţiei, în condiţiile în care fiecare ţară are la graniţă alte reguli.
De Alexandra Marin la 13.06.2021, 21:27Aeroporturile revin la viaţă. O dată cu aglomeraţia, apar şi complicaţiile, pentru că, pe lângă biletul de avion, sunt necesare şi documentele care să ateste vaccinarea sau testarea.
Anca Apahidean, dir. IATA Europa de Est: Pasagerii, acum, petrec 3 ore în aeroport. Înainte de verificarea acestor credenţiale de sănătate era de o oră şi jumătate. Daţi-vă seama când se vor întoarce toţi pasagerii.
E matematică pură. Când traficul de pe aeroport va ajunge la 75% din nivelul pre-covid, timpul petrecut pe aeroport poate ajunge la 5 ore şi jumătate, iar la un trafic similar anului 2019, pasagerii ar putea aştepta chiar şi 8 ore.
Valentin Iordache, purt. de cuv. CNAB: Există riscul ca atunci când traficul va creşte foarte mult să apară blocaje pe aeroporturile cu limită de capacitate, iar aeroportul Otopeni e unul dintre ele..
- Topul oraşelor în care se trăieşte cel mai bine. Cum a schimbat pandemia de coronavirus clasamentul anual
- Ţările care au implementat deja certificatul digital Covid. În câteva ţări din Europa se poate călători exact...
- Sfaturi pentru călătoria cu avionul. Condiţiile în care turiştii pot pleca în vacanţă
În ultimele două săptămâni, au fost între 15.000 şi 17.000 de pasageri în fiecare zi pe aeroportul Henri Coandă. În luna august, luna concediilor şi cea mai aglomerată din punct de vedere aviatic, traficul ar putea ajunge la 60% din nivelul anului 2019. Pentru a micşora timpul de aşteptare, sunt luate în calcul tot felul de soluţii
Valentin Iordache, purt. de cuv. CNAB: Soluţii electronice de scanare a unor coduri QR, care să nu mai presupună trecerea pe la check in pentru cei vaccinaţi sau cu teste.
Măsuri suplimentare impuse de pandemie
Până atunci, angajaţii companiilor aeriene de la ghişeele de check-in sunt nevoiţi să verifice documentaţia fiecărui pasager în parte.
Marius Popescu - purt. de cuv. Tarom: Dacă pasagerii ajung la destinaţie şi nu au documentaţia necesară, fie că vorbim despre un test antigen, PCR, compania aeriană trebuie să îi aducă înapoi.
''Nu e o problemă, atâta timp cât îţi doreşti să călătoreşti. Noi am mers cu vaccin şi totul a mers perfect, nu am avut probleme.''
În prezent, destinaţia care solicită cele mai multe documente este Marea Britanie, ţară spre care, înainte de pandemie, zburau cele mai multe avioane din România.