Video Testele Euro NCAP de siguranţă pentru Dacia Logan şi Sandero Stepway au fost finalizate. Câte stele au obţinut cele două modele
Dacia Sandero și Logan au obținut un rating de doar două stele la testele Euro NCAP pentru siguranţă activă, conform noului protocol de testare, mult mai drastic.
Specialiştii au considerat că Dacia Logan este structural identică cu Sandero Stepway, dar are linia plafonului diferită spre spate. Astfel, bazat pe unele teste și datele revizuite de Euro NCAP, ratingul pe stele al Sandero Stepway poate fi aplicat și la Dacia Logan.
Concluziile pentru Dacia Logan şi Sandero, anunţate de specialişti
Comentariile la test aduc în discuţie compartimentul pentru pasageri, care rămas stabil în testul de deplasare frontală, iar datele au indicat o protecție cel puțin adecvată pentru genunchii și zonele femurale ale șoferului și pasagerului, indică documentul oficial. Cu toate acestea, structurile din tabloul de bord prezintă un risc de rănire a ocupanților de diferite dimensiuni și pentru cei care stau în poziții diferite, iar protecția pentru această parte a corpului a fost redusă la marginală.
Protecția a fost, de asemenea, evaluată ca marginală pentru ambii ocupanți ai scaunelor din față, pe baza datelor obţinute la teste de compresie a pieptului. Însă, la testul de barieră rigidă cu lățime completă, protecția părţii din faţă pentru șofer și pasagerul din spate erau cel puțin adecvate pentru toate părțile critice ale corpului. În testul barierei laterale, reprezentând un impact cu un alt vehicul, compresia toracică a indicat un nivel marginal de protecție. În testul polului lateral, protecția tuturor zonelor critice ale corpului a fost evaluată ca bună sau adecvată. De asemenea, în eventualitatea mişcării unui ocupant după un impact în interiorul maşinii, testul a arătat o protecție slabă, iar mașina nu are o măsură de contracarare, cum ar fi un airbag central, pentru acest tip de accident. Testele pe scaunele din față și tetiere au demonstrat o bună protecție împotriva accidentelor de în cazul unei coliziuni din spate. Cu toate acestea, analiza geometrică a scaunelor din spate a indicat o protecție marginală.
La testul de compensare frontală, protecția pieptului și a gâtului manechinului pentru copil de 10 ani a fost evaluată ca slabă, pe baza citirilor în timpul impact. Pentru manechinul copilului de 6 ani, protecția gâtului a fost marginală, în timp ce cea a capului și a pieptului a fost adecvată și, respectiv, bună. Airbagul pasagerului din față poate fi dezactivat pentru a permite utilizarea unui scaun pentru copii orientat spre spate în această poziție de așezare. De asemenea, un dispozitiv de siguranță cu dimensiuni complete orientat spre spate pentru copii ar putea fi montat în mașină fără nicio problemă, dar a fost considerat un eșec, deoarece Dacia indică în manualul de utilizare că mașina nu poate găzdui această categorie (R3).
Protecția oferită de capotă capului unui pieton lovit a fost predominant bună sau adecvată, cu rezultate slabe înregistrate la baza parbrizului și pe stâlpii rigizi ai parbrizului. Bara de protecție a asigurat o protecție bună sau adecvată picioarelor pietonilor la toate locațiile de testare. Cu toate acestea, protecția bazinului a fost slabă în mare parte, de lățimea mașinii. Frânarea autonomă de urgență (AEB) sistemul nu detectează utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii. Un sistem de avertizare pentru purtarea centurii de siguranță este standard pentru scaunele din față și din spate. Un limitator de viteză setat de șofer este, de asemenea, standard, dar nu există bandă
asistenţă. Sistemul AEB a funcționat bine în testele de răspuns la alte vehicule cu accidente evitate sau atenuate în multe cazuri.
Reacţia oficialilor Renault
"Dacia are grijă de clienții săi și de siguranța acestora. An de an îmbunătățește siguranța modelelor sale. Prin urmare, fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară. Dacia este bine-cunoscută ca fiind o marcă pragmatică. Propune mașini moderne în care integrează un nivel adecvat de echipament. Concret, asta înseamnă că siguranța pasivă este foarte bună pentru ocupanții adulți și copii (4 stele din 5). Și asistența la conducere a fost dimensionată la nivelul corect solicitat de clienții noștri. În acest sens, Sandero, Sandero Stepway și Logan sunt primele modele Dacia care propun sistemul AEB (frână autonomă de urgență) ca standard. Protocoalele de testare EuroNCAP sunt din ce în ce mai severe la fiecare doi ani, cu o importanță crescândă a echipamentelor ADAS (sisteme de asistență pentru prevenirea unor accidente), având un impact direct asupra evaluării generale. Dacia va continua să-și concentreze eforturile asupra siguranței reale în caz de accident și va lua în considerare acest rezultat pentru a îmbunătăți modelele sale cu sisteme de de siguranță din ce în ce mai performante de îndată ce clienții le solicită", a precizat compania.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰