Linie de metrou între Bragadiru şi Voluntari, plan ambiţios pus pe hărtie de guvernanţi
În următorii ani, Executivul şi-a propus să schimbe complet reţeaua de autostrăzi, de căi ferate şi de metrou, dar şi să investească în spitale. Este un plan ambiţios, dar deocamdată doar un plan.
În următorii ani, Executivul şi-a propus să schimbe complet reţeaua de autostrăzi, de căi ferate şi de metrou, dar şi să investească în spitale. Este un plan ambiţios, dar deocamdată doar un plan. Guvernanţii visează astfel că pe litoral ar urma să apară noi resorturi de lux. Toate ar trebuie realizate printr-un parteneriat public-privat. Adică, firmele să vină cu banii, statul să ofere terenuri şi să reducă birocraţia, iar românii să aibă parte de transport şi servicii ca în Occident.
O linie ferată de mare viteză care va lega Bucureştiul de alte oraşe şi va realiza conexiuni precum Timișoara - Cluj, Craiova - Sofia, Timișoara - Belgrad și Cluj - Budapesta. Este un prim proiect ambiţios de pe lista Guvernului. Asta în timp ce, pe rutele actuale, trenurile vechi de zeci de ani, circulă cu viteza melcului. Şi întârzie sute de minute în fiecare zi.
AUGUSTIN HAGIU, specialist Transporturi:
Ambele părţi, atât statul participă, din punct de vedere financiar, la construcţia de infrastructură.
Mai exact, statul trebuie să pună la dispoziţie terenurile şi să dea avizele, iar companiile trebuie să înceapă construcţiile. Lista iniţiativelor care ar trebui să schimbe faţa României este, însă, mult mai lungă.
Trei autostrăzi se mai află în planurile Executivului. Una va lega Ploieştiul de Braşov, alta Bucureştiul de Lugoj, şi a treia Târgul Neamţ de Ungheni. În plus, lângă Bucureşti ar urma să apară un nou aeroport. Având în vedere că pe Otopeni se înregistrează aproape în fiecare lună un număr- record de călători.
Doar primul semestru, în acest an, Aeroportul Henri Coandă a fost tranzitat de aproape 6 milioane şi jumătate de pasageri. Asta înseamnă cu 30 la sută mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2016.
În Capitală, Guvernul vrea şi spitale regionale, dar şi o nouă magistrală de metrou, care să lege Bragadiru de oraşul Voluntari. Linia va avea 25 de kilometri şi este un proiect măreţ, dacă ne gândim la... "succesul" magistralei 5, din drumul Taberei. Lucrările durează deja de mai bine de şapte ani.
Guvernul are în plan construirea unui sistem de resorturi de lux la Marea Neagră. La standarde occidentale, aşa cum scrie în documentul oficial. Ca să vă faceţi o idee, unităţile de cazare se vor întinde pe aproximativ doi kilometri şi jumătate de plajă. Vorbim despre patru resorturi de lux care vor fi construite pe o suprafaţă totală de peste 800 de hectare de teren, dar și de opt hoteluri de 5 stele, cu peste 4.000 de camere.
ADRIAN BENTA, specialist în economie:
Cred că anumite investiţii vor fi realizabile. Nu toate, pentru că sunt, totuşi, proiecte de infrastructură foarte mari pentru capacitatea economică din acest moment a României.
Specialiştii se aşteaptă să mai dureze câţiva ani până când autorităţile să se apuce de treabă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰