ȚEAPA ZILEI! Mii de români au rămas FĂRĂ BANI pe card, după ce au dat SHARE unui anunț postat în numele companiei Wizz Air. Cum funcționează schema
Cert.ro a anunțat că mii de români au fost victime ale unei escrocherii, după ce au fost păcăliți să dea un share unui anunț în numele companiei Wizz Air.
Centrul de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică a anunțat, miercuri, că mii de români au fost victime ale unei escrocherii, după ce au fost păcăliți să dea un share unui anunț în numele companiei Wizz Air.
În urmă cu două săptămâni, hackerii au lansat mai multe pagini web false în numele majorităţii companiilor aeronautice, respectiv un site fals pentru Tarom, alt site fals pentru Blue Air, altul fals pentru Wizz Air.
Internauții erau rugați să-și dea datele personale pentru a putea câștiga 2 bilete de la acea companie dacă dădeau share paginii respective.
Mulți s-au prins că e o păcăleală şi au dat dat sfoară în țară.
Însă, experţii IT spun că hackerii au vrut doar să testeze piaţa, iar astăzi au revenit cu altă pagină falsă. Una singură, în numele Wizz Air.
Ideea a rămas aceeași: completezi datele persoane, dar acum ţi se cerea să bagi şi datele unui card bancar, dai share şi poţi să câştigi 2 bilete gratuite.
Cum funcționează schema:
Însă, dacă respectai toţi paşii... rămâneai fără bani. Iar 19.000 de persoane au dat share.
Cei de la CERT.ro au postat pe pagina lor de Facebook un anunț privind această nouă schemă de phishing, pentru a-i atenționa pe internauți.
Pagina falsă http://wizzair.com-signin.today a fost între timp blocată.
Compania Wizz Air a reacţionat, printr-un comunicat:
Wizz Air a fost informată că o serie de website-uri şi pagini de Facebook operează cu domenii false şi folosesc simboluri similare sau identice cu marca WIZZ, fiind capabile în acest mod să inducă în eroare clienţii care cred că vizitează website-ul şi paginile oficiale ale Wizz Air. Unele dintre aceste website-uri au lansat concursuri false pretinzând că cei care vor câştiga vor intra în posesia de bilete WIZZ. Wizz Air reaminteşte tuturor clienţilor săi că website-ul său oficial este wizzair.com şi că orice informaţii despre promoţiile şi concursurile WIZZ sunt publicate fie pe acest website, fie pe paginile oficiale de Social Media sau prin newsletter-ul companiei. Wizz Air recomandă cu tărie tuturor pasagerilor să nu viziteze sau să dea clic pe aceste link-uri sau pagini de web, promovate prin intermediul oricărui alt canal în afară de platformele şi website-ul oficiale. Wizz Air va lua toate măsurile necesare împotriva tuturor entităţilor care pretind în mod fals că reprezintă Wizz Air şi care induc în eroare clienţii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰