Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României. Are 31 de km şi ar trebui să fie gata în 2028

Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă construit vreodată în România. Este vorba despre lotul doi al drumului de mare viteză care va face legătura între Sibiu şi Vâlcea. Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Specialiştii în infrastructură susţin însă că şansele sunt mici ca termenul să fie respectat.   

de Diana Speretoiu

la 16.01.2024 , 20:44

Muncitorii au început azi defrişarea în zona Câineni. Este o operaţiune de durată, pentru că o treime din secţiunea lotului 2 este împădurită. Va mai dura câteva luni până când primele utilaje vor fi aduse în zonă.

"Va fi o autostradă ca în Alpi, promit constructorii turci, iar acest segment din Defileul Oltului este şi cel mai spectaculos. Vor fi aici 7 tuneluri, 27 de viaducte şi 22 de poduri. Şoseaua de mare viteză va merge, practic, prin munţi, deasupra râului şi a drumului naţional", relatează Diana Speretoiu, reporter Observator.

Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: Va fi cel mai mare ecoduct care va fi realizat pe toată secţiunea. Va uni undeva în zona Lazaret, va uni cei doi versanţi, peste calea ferată, peste DN 7 şi peste râul Olt.

Vezi și

Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă construit vreodată în România

Pe acelaşi subiect

Tronsonul, cu o lungime de 31,3 kilometri, va lega Boiţa, din judeţul Sibiu, de localitatea Cornetu, în Vâlcea. Pentru această bucată de autostradă, Compania de Drumuri Naţionale a semnat cu turcii de la Mapa-Cengiz un contract de 860 de milioane de euro. 

Bogdan Alexandru, coordonator şantier: Zona este foarte accidentată. foarte aproape de noi este râul Olt şi pe această zonă vom avea viaducte foarte greu de construit şi lucrări multe de consolidare.

Lucrările sunt complexe, însă constructorii se laudă că au mai avut astfel de provocări şi că le-au făcut faţă.

Kutlu Katar, constructor: Traversăm Carpaţii şi putem spune că e cea mai dificilă parte a autostrăzii, dar avem suficientă experienţă şi putere şi sigur vom termina la timp.

Vor fi aduse aici, în mare parte, utilaje din Turcia. La fel, şi muncitori.

Bogdan Alexandru, coordonator şantier: Vom aduce muncitori din străinătate. Vom apela şi la forţa de muncă locală, calificată. Au fost construite tronsoane de autostradă în zonă, dar după cum ştim, în România, e o mare problemă cu forţa de muncă mai ales în construcţii.

Lucrările ar trebui să fie finalizate până în 2028, dar Asociaţia Pro Infrastructura susţine că deja sunt întârzieri. 

Ionuţ Ciurea, asociaţia Pro infrastructură: Sunt multe probleme birocratice pe lot. În primul rând e o problemă cu accesul unde sunt păduri, cu terminarea studiului geotehnic. Deci, nici vorbă să fie terminată toată documentaţia astfel încât să se poate executa cap-coadă. 

Când va fi gata, autostrada Sibiu – Piteşti va avea 122 de kilometri, ceea ce înseamnă că drumul care acum se face uneori în 2-3 ore ar putea fi parcurs în mai puţin de 60 de minute.  

Diana Speretoiu Like

Când mă întreabă cineva de unde sunt, îmi place să răspund mereu: De acasă de la Brâncuși! Sunt Diana Speretoiu. Din Gorj. Aduc în prim plan tot ce e mai frumos, dar și ce e nedrept, ne revoltă, ne șochează.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Evenimente » Cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României. Are 31 de km şi ar trebui să fie gata în 2028