Antena Meniu Search
x

Curs valutar

FOTO DE COLECŢIE! "Benz Patent Motorwagen", primul automobil din lume

Pe 3 iulie 1886, primul automobil "vedea" lumina zilei! Cel care a dat lumii vehiculul a fost nimeni altul decât Karl Benz

de Diana Juncu

la 03.07.2014 , 22:52

Pe 3 iulie 1886, primul automobil "vedea" lumina zilei! Cel care a dat lumii vehiculul a fost nimeni altul decât Karl Benz

Geniul german Karl Friedrich Benz este privit ca inventatorul primului vehicul conceput pentru a fi propulsat de un motor. Împreună cu Bertha Benz a creat imperiul Mercedes-Benz.

Cum a luat naştere totul?

Articolul continuă după reclamă

Acum 128 de ani, Karl Benz a avut un vis: de a crea primul automobil din lume. În câteva luni a reuşit să pună bazele lui. Maşina cu trei roţi, deşi seamănă cu trasurile motorizate ale acelor vremuri, a fost concepută special pentru a utiliza un motor cu ardere internă, în patru timpi. Acesta are un singur cilindru, de 954 cmc, care producea iniţial 0,7 CP, dar apoi a ajuns apoi, trecând prin diferite faze de putere, la 2 CP. Permitea o viteză maximă de 16 km/h.

La data de 29 ianuarie 1886, Benz depunea la Berlin o cerere de brevetare a autovehiculului său cu trei roţi. De atunci, a fost considerată ziua oficială de naştere a automobilului. În acelaşi timp cu el, Gottlieb Daimler dezvolta primul automobil cu patru roţi. În acest fel, în mod independent unul de celălalt, părinţii fondatori ai companiei Daimler AG şi ai mărcii Mercedes-Benz au pus bazele tuturor autoturismelor, autovehiculelor comerciale şi autobuzelor de astăzi.

Numele Benz avea să rămână în istorie, succesul era garantat!

Din modelul Benz Patent-Motorwagen au fost construite 25 de bucăţi din 1886 în 1894 cu motoare diferite, iar Mercedes cere în acest sens titlul de creator al primei maşini din istorie produsă şi vândută în serie. Prima comercializare în afara Germaniei a fost făcută de Emile Roger, care a devenit agentul exclusiv de vehicule şi de motoare Benz în Franţa.

Fişa tehnică pentru Benz Patent Motor Car Modelul III

Corp: tricicletă deschisă

Motor: un singur cilindru în patru timpi

Cilindre: 1.660 cm3

Putere: 2,5 CP (1,8 kW) la 500 rpm / min

Carburator: Carburator cu evaporare Benz

Valve: supapa de admisie, supapă automată de evacuare reglementată

Răcirea: răcire prin evaporare la radiator/apă

Lubrifierea: oliator cu picături şi grăsimi

Aprindere: aprindere Summer de înaltă tensiune

Rezervor: 4,5 litri în carburator

Pornirea: rotaţie a volantului

Transmiterea de cuplu: curea din piele de la motor la paşii scripete, diferenţial, 1 lanţ la fiecare roată din spate

Ambreiaj: nu

Transmisie: scripete fix cu două viteze, 2 viteze înainte

Schimbul: pârghie de acţionare cu mâna în direcţia manivelei pentru a muta centura între rolele

Cadru: ţevi din oţel

Suspensie faţă: roata din faţă în bifurcaţia de comandă, fără arcuri

Suspensie spate: punte rigidă, arcuri elicoidale

Direcţie: cremalieră şi pinion de direcţie, manivela de direcţie în centrul maşinii, frână de mână: frână din buşteni/anvelope spatele vehiculului

Pedala de frână: nu

Dimensiuni: 2700 x 1400 x 1450 mm

Carosabil: 1250 mm în spate

Roţile: cu spiţe din lemn, diametrul din faţă de 800 mm, din spate 1,125 mm

Pneuri: cele din faţă pline de cauciuc sau fier, cele din spate de fier

Greutate: 360 kg

Viteza maximă: 16 kilometri pe oră

Consum: aprox. 10 litri de ligroină la 100 de kilometri

Diana Juncu Like
Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » FOTO DE COLECŢIE! "Benz Patent Motorwagen", primul automobil din lume