Antena Meniu Search
x

Video Avioane pentru Ucraina: De ce este dificilă trecerea piloților militari de la MiG-21 la F-16. România, dată drept exemplu de reușită

Tranziţia reuşită a României de la avioane MiG-21 la F-16 ar putea fi argumentul din spatele uneia dintre cele mai importante decizii în războiul din Ucraina. Joe Biden şi-a dat acordul ca aliaţii să ofere Kievului avioanele de luptă F-16. Instruirea piloţilor lui Zelenski va începe imediat, în Europa. În Ucraina, şeful mercenarilor Wagner a anunţat că a cucerit tot oraşul Bahmut, pe care îl va preda armatei ruse pe 25 mai. 

de Redactia Observator

la 20.05.2023, 20:48

Vezi și

Portugalia şi Danemarca sunt primele ţări care s-au oferit să instruiască piloţii ucraineni pe avioanele de luptă americane. 

Jake Sullivan, consilier Securitate Naţională al Casei Albe: Am trecut la discuții despre îmbunătățirea forțelor aeriene ucrainene. Pe măsură ce antrenamentul va avea loc, în următoarele luni, vom colabora cu aliații noștri pentru a stabili când vor fi livrate avioanele, cine le va livra și câte.

În Ucraina piloţii se pregătesc deja pe simulatoare avansate

Decizia vine după ce aliaţii NATO au ezitat luni bune din cauza temerii că tranziţia de la MiG-urile sovietice la aparatele de zbor americane părea imposibilă. Vara trecută, revista Air Force Magazine a dat însă un exemplu de reuşită. 

Pe acelaşi subiect

"România, membră NATO, oferă un studiu de caz. Forțele sale aeriene finalizează o tranziție de la MiG-21 din epoca sovietică la F-16 construite în SUA, oferind un model pentru instruirea piloților pentru această schimbare, potrivit aviatorilor americani implicați în această instruire", se scria în articol. 

Un pilot american explică diferenţele dintre cele două avioane de luptă. 

Dave Gill, pilot american: Ergonomia cabinei este o diferenţă majoră. F-16 a fost creat pentru ca pilotul să stea cu mâna pe direcţie şi acceleraţie tot timpul. În MiG, aranjarea cabinei este mai greoaie.Trebuie să îţi mişti mult mâinile pentru a ajunge la diferite butoane. Diferenţa de tehnologie este între 30 şi 50 de ani. 

Răspunsul Moscovei e ferm. Ţările care oferă avioane îşi asumă riscuri colosale, a ameninţat adjunctul ministrului de Externe. 

Între timp, în Bahmut, ruşii au folosit muniţie incendiară împotriva soldaţilor ucraineni

Iar analiştii au găsit motivele pentru care invadatorii încearcă să cucerească oraşul. 

Philips O'Brien, profesor de studii strategice: Bahmut nu are nicio importanță strategică. Nu produce nimic, nu există nicio industrie de război acolo. Trebuie să cucerească ceva, trebuie să prezinte un succes pentru acţiunile lor. Dar există şi un element de competitivitate între grupul de mercenari Wagner şi armata rusă. 

Între timp, Volodimir Zelenki a ajuns la summitul G7, iar mâine are programată o discuţie cu liderul de la Casa Albă care oferă un nou sprijin militar de 375 de milioane de dolari. În replică, Rusia a interzis intrarea în ţară a 500 de americani. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Drumul spre casă din vacanţă. Amânaţi întoarcerea pentru a evita aglomeraţia?

Observator » Stiri externe » Avioane pentru Ucraina: De ce este dificilă trecerea piloților militari de la MiG-21 la F-16. România, dată drept exemplu de reușită